Provozujete e-shop? A víte, co je to fulfillment? Pokud ano, jste na tom lépe než 50 % vaší konkurence, která o možnosti outsourcovat logistiku je...

3. 10. 2010Marketing
Ondřej Jonáš
Poznejte, jak můžete zvýšit atraktivitu svých kampaní v Google AdWords a odlišit se od neznalé konkurence. Nová rozšíření pay-per-click reklam jsou pro to jako stvořená. Textové Inzeráty AdWords ve výsledcích vyhledávání Google postupně získávají vlivnější pozici. Podklad inzerátů se změnil na výraznější červenou, takže přitahují více pozornosti. Upraveno bylo i celkové rozvržení stránky s výsledky vyhledávání. Prostor s přirozenými výsledky se zúžil a textové reklamy byly posunuty více doleva. U inzerátů přibylo rozšíření reklamy, jako je zobrazení adresy s mapkou, zobrazení telefonu, nebo doplňujících odkazů. Tato rozšíření zvětšují plochu inzerátu a tím i jeho viditelnost. Výraznější jsou také reklamy v obsahové síti. Inzerenti totiž stále častěji využívají nové formáty jako obraz a video. Nyní už ke konkrétním novinkám, s nimiž si vylepšíte kampaně. Ve správě kampaně přibyla nová záložka Ad extension (v češtině rozšíření reklamy), kde si můžete přidat další řádek s textovými odkazy, telefon a adresu. Odkazy se zobrazí u reklam na prémiových pozicích (tedy y inzeráty v červeném poli nad přirozenými výsledky). K textu inzerátu propagujícího např. wellnes centrum s více službami, můžete připojit i odkazy na saunu, bazén, posilovnu či kosmetiku. Takový inzerát více zaujme, je přesvědčivější a má vyšší míru prokliku. Na stejném principu funguje i další rozšíření o adresu společnosti (s náhledem mapy) a telefonní číslo. Z původních čtyř řádků textu o rozsahu 160 znaků se vylepšené textové reklamy dostaly na poměrně velký prostor. Cena za proklik u rozšířených textových reklam je stejná, jako u klasické verze. Vzhledem k tomu, že rozšířené reklamy často vedou k vyšší míře prokliku, bude cena za proklik i nižší. Google Adwords nabízí ve své obsahové síti prostor pro obrázkové reklamy na stejném principu jako u textové reklamy. Obrázkové reklamy můžete stejně rychle spravovat a podle efektivity měnit jako u textových reklam. Bannerové reklamy upoutají pozornost více než klasické textové, ale stále platíte jen za opravdu přivedené návštěvníky webu. Šikovným pomocníkem při výrobě obrázkových reklam je nástroj Display Ad Builder, který je online k dispozici přímo v rozhraní AdWords. I absolutní grafický laik si může vytvořit banner z předem připravených motivů. Stále však platí, že tento nástroj práci profesionálního grafika nenahradí. Český PPC systém Sklik pro měl pro mnohé inzerenty zásadní nedostatek oproti AdWords. Byla to nemožnost zacílení na vybranou geografickou oblast. Inzerenti lokálních služeb v systému Sklik tak bohužel platili i za prokliky od uživatelů, kteří byli na druhé straně republiky a nebyli jejich cílovou skupinou. Na konci srpna tento nedostatek padl a v možnostech dokonce předčil i geo-lokační cílení AdWords. Sklik umožňuje nejen zacílení na zvolenou oblast, ale i na kraje České republiky. Krajové zacílení AdWords zatím neumí. Společně se spuštěním geo-lokačního zacílení nabízí Sklik rozšíření textového inzerátu na prémiových pozicích o informace z katalogu Firmy.cz, ve kterém má společnost svůj zápis. Další známkou trendu více zvýrazňovat placenou inzerci je přidání náhledu cílové stránky u reklam na prémiových pozicích. Vedle přirozených výsledků, které měli vždy obrázky náhledů, působí nyní inzeráty „rovnoprávněji“, což by se mělo pozitivně projevit i na jejich míře prokliku. Přehled zakončíme praktickou novinkou ze správy PPC kampaní v sociální síti Facebook. Při financování kampaní zde inzerent naráží na drobné překážky jako je platba jen kreditní kartou či přes PayPal. Vedení reklamního účtu je pouze ve vybraných měnách a česká koruna stále chybí. Ovšem zásadní nepříjemností pro mnohé inzerenty byla absence platebních dokladů. Boje s účetní kvůli chybějícím dokladům za kredit v PPC systému Facebook-u jsou již minulostí. Facebook konečně umožňuje vytisknout faktury za utracené peníze v jeho PPC systému. Shrnuto a podtrženo, PPC systémy jsou vstříc nejen inzerentům, ale i uživatelům, ze kterých dělají zákazníky. To je pro každého inzerenta PPC reklam dobrá zpráva. Nebuďte jako plno ostatních inzerentů PPC reklam, kteří tato a mnoha další vylepšení nevyužívají. Vsaďte na kvalitního správce PPC kampaní, jehož denní chleba je sledování a praktické využívání novinek. Provozujete e-shop? A víte, co je to fulfillment? Pokud ano, jste na tom lépe než 50 % vaší konkurence, která o možnosti outsourcovat logistiku je... Zatímco se příroda sotva začala probouzet ze zimního spánku, my v Cognitu jedeme pořád naplno. Protože komu se nelení, tomu se dřív zelení. Užijte... V prvním díle článku o tom, nad čím se zamyslet, než se rozhodnete stát milionářem a založíte si vlastní e-shop, jsme odhalili pět nejčastějších d...Novinky v AdWords
Obr. č. 1: Změna designu výsledků vyhledávání Google.comRozšíření textů o odkazy, adresu, mapu i telefon
Obr. č. 2: Funkce rozšíření reklam v Google AdWords
Obr. č. 3: Textové reklamy s rošířením o adresu, telefon a další textové odkazyReinkarnace bannerové reklamy
Obr. č. 4: Kontextová bannerová reklama v obsahové síti Google
Obr.5: Nástroj na výrobu bannerů v Google AdWordsRevoluce v Sklik
Obr. č. 6: Funkce geo-lokačního cílení v Sklik.czPropojení s Firmy.cz
Obr. č. 7: Rozšíření textové reklamy v Sklik o náhled mapy a informace s Firmy.czNáhledy stránek
Obr. č. 8: Náhledy stránek u textových reklam Sklik na prémiových pozicíchFakturace u Facebook-u
Obr. č. 9: Tisk faktur v PPC systému sociální sítě FacebookDobré zprávy a dobrá správa
Co si dále přečíst