Pozn. Tento článek vznikl ještě předtím, než Figma na Configu oznámila příchod Figma Sites (můžete si přečíst v našem dalším článku). Stále si mys...

Zhruba 80 % lidí čte pouze titulky. Pro autory článků trochu depka, ale zase okamžitě pochopíte, jak je titulek důležitý. Pokud chcete, aby čtenář proklikl na váš článek, musíte se trochu snažit. Někdy i pořádně snažit.
Přiznejte se, kdo z vás čte u denních zpráv jen titulky? Já skoro vždy. Kolik z vás sdílí na sociálních sítích články, u kterých si přečte jen titulek a nejvýše první dva odstavce? Topíme se v záplavě textů a v nedostatku času, proto musíte zaujmout okamžitě. A ani to nestačí, musíte čtenáře nalákat natolik, aby na si váš článek přečetl celý. Nebo aspoň do poloviny.
Existují dva pohledy na to, kdy psát titulek. První říká: Napište jej před začátkem psaní, vystřelíte totiž lákavý, lehce přehnaný titulek, který čtenáře hned upoutá. Druzí naopak radí napsat titulek až po dopsání článku, protože až na konci si uvědomíte, o čem jste opravdu psali, a dokážete to výstižně přetavit do titulku. Oba přístupy mají svá pro a proti. Trochu mi to připomíná návod na vytahování klíštěte, buď kroutíte proti směru hodinových ručiček, nebo po směru, jakmile to ale zvořete, bude vás to mrzet. A ve finále je to vlastně celé jedno, hlavně když to klíště vytáhnete i s kusadly.
Chcete dělat jiné věci než psát?
Copywriting vyřešíme za vás
Nepamatuji si okamžik, kdy jsem napsala finální titulek hned napoprvé. Zásadně jej píšu až naposledy, když mám celý text hotový. Tentokrát jsem ale záměrně nemačkala klávesu delete, abyste mohli důkladně prostudovat genezi vzniku.
Je to kreativní proces a urychlit ho nelze, jak jste si jistě všimli. Ještě než se pustíte do psaní, podívejte se, jak silný dokáže titulek být:Marijuana contains alien DNA from outside of our solar system (Marihuana obsahuje DNA bytostí z jiné sluneční soustavy).
Pokud už zvládnete vytvořit lákavý titulek, přečtěte si dále, jak srozumitelně napsat web.
Pozn. Tento článek vznikl ještě předtím, než Figma na Configu oznámila příchod Figma Sites (můžete si přečíst v našem dalším článku). Stále si mys...
Na Linkáči vám naše šéfová slíbila shrnující článek z letošního Marketing festivalu. Ano, byla to tak trochu taktika, abychom se nemohli z článku ...
Tak je to po roce zase tady – 7. května vypukla v San Franciscu každoroční konference Config 2025 věnovaná firmě Figma. A hned úvodní keynote defi...