Letos musíme v Cognitu naši tradiční listopadovou husu spojenou se šifrovačkou oželet, tak jsme připravili svatomartinské menu alespoň pro vás. Na...

29. 8. 2016Marketing
Eliška Saktorová
Zhruba 80 % lidí čte pouze titulky. Pro autory článků trochu depka, ale zase okamžitě pochopíte, jak je titulek důležitý. Pokud chcete, aby čtenář proklikl na váš článek, musíte se trochu snažit. Někdy i pořádně snažit. Přiznejte se, kdo z vás čte u denních zpráv jen titulky? Já skoro vždy. Kolik z vás sdílí na sociálních sítích články, u kterých si přečte jen titulek a nejvýše první dva odstavce? Topíme se v záplavě textů a v nedostatku času, proto musíte zaujmout okamžitě. A ani to nestačí, musíte čtenáře nalákat natolik, aby na si váš článek přečetl celý. Nebo aspoň do poloviny. Existují dva pohledy na to, kdy psát titulek. První říká: Napište jej před začátkem psaní, vystřelíte totiž lákavý, lehce přehnaný titulek, který čtenáře hned upoutá. Druzí naopak radí napsat titulek až po dopsání článku, protože až na konci si uvědomíte, o čem jste opravdu psali, a dokážete to výstižně přetavit do titulku. Oba přístupy mají svá pro a proti. Trochu mi to připomíná návod na vytahování klíštěte, buď kroutíte proti směru hodinových ručiček, nebo po směru, jakmile to ale zvořete, bude vás to mrzet. A ve finále je to vlastně celé jedno, hlavně když to klíště vytáhnete i s kusadly. Chcete dělat jiné věci než psát? Nepamatuji si okamžik, kdy jsem napsala finální titulek hned napoprvé. Zásadně jej píšu až naposledy, když mám celý text hotový. Tentokrát jsem ale záměrně nemačkala klávesu delete, abyste mohli důkladně prostudovat genezi vzniku. Je to kreativní proces a urychlit ho nelze, jak jste si jistě všimli. Ještě než se pustíte do psaní, podívejte se, jak silný dokáže titulek být:Marijuana contains alien DNA from outside of our solar system (Marihuana obsahuje DNA bytostí z jiné sluneční soustavy). Pokud už zvládnete vytvořit lákavý titulek, přečtěte si dále, jak srozumitelně napsat web. Letos musíme v Cognitu naši tradiční listopadovou husu spojenou se šifrovačkou oželet, tak jsme připravili svatomartinské menu alespoň pro vás. Na... Jsme tu s další náloží novinek od nás z Cognita. Tentokrát se dozvíte, jak udělat z vašeho města lepší místo pro život, pozveme vás do našeho krea... Webové aplikace vyvíjíme již více než 12 let. Naše práce už dávno není jen o programování. Navrhujeme také design produktů, obchodní modely i mark...Před psaním, nebo po něm
Co jo, a co zase ne
Jak je důležité míti Umberta
Všechno, co jsem kdy potřebovala vědět, jsem se naučila… na natáčení
Já nic, já introvert…
Příběhy na vlastní triko
Copywriting vyřešíme za vás
Jak vznikal nadpis článku, který čtete
Co si dále přečíst