Vánoční šílenství je zpátky v plné síle a s ním každoroční nálož vánočních reklam. Někteří to nenávidí, jiní milují. Jak jsme na tom my v Cognito ...
Proč nikdo nečte vaše články
Zhruba 80 % lidí čte pouze titulky. Pro autory článků trochu depka, ale zase okamžitě pochopíte, jak je titulek důležitý. Pokud chcete, aby čtenář proklikl na váš článek, musíte se trochu snažit. Někdy i pořádně snažit.
Přiznejte se, kdo z vás čte u denních zpráv jen titulky? Já skoro vždy. Kolik z vás sdílí na sociálních sítích články, u kterých si přečte jen titulek a nejvýše první dva odstavce? Topíme se v záplavě textů a v nedostatku času, proto musíte zaujmout okamžitě. A ani to nestačí, musíte čtenáře nalákat natolik, aby na si váš článek přečetl celý. Nebo aspoň do poloviny.
Před psaním, nebo po něm
Existují dva pohledy na to, kdy psát titulek. První říká: Napište jej před začátkem psaní, vystřelíte totiž lákavý, lehce přehnaný titulek, který čtenáře hned upoutá. Druzí naopak radí napsat titulek až po dopsání článku, protože až na konci si uvědomíte, o čem jste opravdu psali, a dokážete to výstižně přetavit do titulku. Oba přístupy mají svá pro a proti. Trochu mi to připomíná návod na vytahování klíštěte, buď kroutíte proti směru hodinových ručiček, nebo po směru, jakmile to ale zvořete, bude vás to mrzet. A ve finále je to vlastně celé jedno, hlavně když to klíště vytáhnete i s kusadly.
Co jo, a co zase ne
- Nevěšejte bulíky na nos. Můžete lehounce přehánět, to jistě. Ale nesklouzněte k bulvárním titulkům, které jsou zavádějící a se zbytkem článku vůbec nesouvisí.
- Čísla fungují, ale všeho s mírou. Jednu dobu se rozšířila rada, která tvrdí, že stačí do titulku napsat číslo a hned máte úspěch zaručen. Od té doby se pročítáte záplavou nadpisů jako 45 věcí, kterých se bojí každý chlap; 20 tipů pro copywritery nebo 26 věcí, které musíte dělat teď, jinak jsou v čudu. Naopak dobře fungují čísla, když se oprávněně chlubíte: Jak mít 6 milionů zobrazení na Facebooku. V jeden den. Pokud jste těch 6 mega opravdu měli, tak je to tahák jako hrom, který musíte prodat hned v titulku.
- Zapojte do hry netradiční slova a slovní spojení. Třeba výše zmíněné jsou v čudu nebo Sexuální spartakiáda ve vašem mobilu či Nafouknutá sociální média a Velký plesk. Taky vás zajímá, o čem se tam píše?
- Variace na známá úsloví, názvy, pořekadla také celkem dobře fungují, třeba
Jak je důležité míti Umberta
Všechno, co jsem kdy potřebovala vědět, jsem se naučila… na natáčení
Já nic, já introvert…
Příběhy na vlastní triko - Teď vstupujeme na docela tenký led – sprostá slova. Ty vzbuzují emoce zaručeně, a když je použijete opatrně, přitáhnou vám čtenáře navíc. Příkladem budiž třeba titulek O 10 let méně v prdeli.
- Když už fakt nevíte, zkuste zaútočit otázkou: Není to vaše babička?
Chcete dělat jiné věci než psát?
Copywriting vyřešíme za vás
Jak vznikal nadpis článku, který čtete
Nepamatuji si okamžik, kdy jsem napsala finální titulek hned napoprvé. Zásadně jej píšu až naposledy, když mám celý text hotový. Tentokrát jsem ale záměrně nemačkala klávesu delete, abyste mohli důkladně prostudovat genezi vzniku.
- Titulky, které táhnou
- Titulky, které kradou čtenáře
- {konkrétní číslo} rad, jak zaujmout titulkem
- Pište nablýskané titulky
- Jak {udělat něco parádního} {klíčové slovo}
- Co dělat, aby lidé četli vaše články
Je to kreativní proces a urychlit ho nelze, jak jste si jistě všimli. Ještě než se pustíte do psaní, podívejte se, jak silný dokáže titulek být:Marijuana contains alien DNA from outside of our solar system (Marihuana obsahuje DNA bytostí z jiné sluneční soustavy).
Pokud už zvládnete vytvořit lákavý titulek, přečtěte si dále, jak srozumitelně napsat web.
Co si dále přečíst
Minule jsme porovnávali klasické SQL a NewSQL databáze z hlediska výkonu a škálovatelnosti. Co když ale potřebujeme něco víc než jen tradiční data...
S rostoucí popularitou projektu se pojí narůstající návštěvnost, do hry začínají vstupovat různé analytické nástroje, sám Google navštěvuje web ča...