Eventy jsou běžnou součástí moderních PHP aplikací – umožňují reagovat na změny stavu a udržet kód přehlednější. Tento přístup ale často vede k to...

Nástěnka? A ještě k tomu rudá? V dnešním článku nebudeme vzpomínat na doby dávno minulé (či už se sentimentem nebo nadáváním). Naopak si řekneme o tom, jak využít sociální síť Pinterest k účelům prudce kapitalistickým - a sice ke zvýšení návštěvnosti nebo objednávek na webu.
Přesný počet uživatelů Pinterestu v České republice není zatím veřejně známý, většina zdrojů odhaduje několik desítek tisíc aktivních uživatelů. Proč se tedy vyplatí používat sociální síť, která má takovou malou cílovou skupinu? Možná proto, že obliba Pinterestu prudce roste a v roce 2014 se mu podařilo za 6 měsíců zdvojnásobit svůj obsah. Zajímavý je i fakt, že 75 % jeho provozu pochází z mobilních aplikací. Není se co divit, Pinterest je ideální aplikace při čekání na nejbližší autobusový spoj, v obchodech nebo u lékaře.
Mnohem důležitější však je, že v zahraničí již Pinterest přivádí na weby určitého typu (lifestyle, DYI) více návštěvníků než giganti Facebook a Twitter. Navíc návštěvnost zvyšuje dlouhodobě, v čem má oproti oběma sociálním sítím výhodu. Piny v nástěnkách totiž nezapadnou s časem tak, jako příspěvek v newsfeedu, kde se návštěvníci věnují většinou jen několika aktuálním postům. Pokud si tedy návštěvník vyhledá na Pinterestu kupříkladu „ratanový nábytek“ a dostane se na konkrétní nástěnku, není pro něj důležité, kdy byl jaký pin přidán a kliká i na ty, které jsou v nástěnce třeba dva roky.
(Graf byl sestaven na základě dat z cca 300 000 stránek (zdroj: https://blog.shareaholic.com/social-media-traffic-trends-07-2014/
Analýza prodejce e-shopů Shopify z roku 2012 dále poukazuje na to, že návštěvníci z Pinterestu nakoupí v e-shopu o 10 % pravděpodobněji, než návštěvníci z jiných sociálních sítí a jejich objednávky bývají dva krát tak vysoké, než průměrné objednávky od návštěvníků z Facebooku. Pinterest tedy může fungovat jako výborný zdroj zákazníků. Aktuální analýza z roku 2014 už sice není k Pinterestu tak optimistická, vyšší průměrné hodnoty objednávky než u Facebooku však platí:
(zdroj: http://www.shopify.com/blog/12731545-which-social-media-platforms-drive-the-most-sales-infographic
V roce 2012 Pinterest zprovoznil i firemní účty, které jsou bezplatné stejně jako osobní profily. Firemní účet si mohou uživatelé buď vytvořit samostatně, nebo konverzí osobního profilu.
Rozdíly mezi firemním a osobním účtem jsou následující:
Měření komunikace s Pinterest Analytics
V nástroji uvidíte, jak lidé přidávají piny z webu pomocí tlačítka Pin it, jak pracují s piny na různých zařízeních a které piny mají největší úspěch. Pro zobrazení webové aktivity však musí správci firemního profilu nejprve ověřit, že stránky patří právě k tomuto Pinterestovému účtu. To je možné nahráním ověřovacího souboru na web, nebo vložením značky metadat do souboru index.html.
"Rich pins" jsou piny obohaceny o další informace. Momentálně je k dispozici 5 typů:
Promovné piny patří mezi nové formy reklamy, které Pinterest zatím povolil pouze vybraným firmám v USA, další se mohou o službu přihlásit po vyplnění krátkého dotazníku. Fungují na principu CPC (cost-per-click), zadavatel reklamy tedy platí pouze v případě, že se uživatel proklikne přes jeho pin na webové stránky. Pomocí promovaných pinů může zadavatel upozornit své fanoušky na určité akce, nebo oslovit novou skupinu lidí, kteří ho ještě nesledují.
Zadavatel vybere několik klíčových slov, na které chce, aby se jeho promovaný pin zobrazoval (hledanost slov je vhodné zkontrolovat v Plánovači klíčových slov Google AdWords, ale i přímo na Pinterestu). Cílové publikum je pak možné vybrat podle pohlaví, místa pobytu, jazyku (momentálně pouze angličtina) a použitého zařízení. I na promované piny se vztahují zvláštní pravidla.
Může být aktivita na Pinterestu prospěšná právě pro vaši firmu? Nejdůležitější je samozřejmě schopnost nabídnout zákazníkům zajímavý vizuální obsah přímo související s předmětem podnikání. V zahraničí se osvědčují vzhledem k genderovému rozložení uživatelské základny hlavně odvětví zaměřené na ženy. Firemní účet tak má význam hlavně pro: prodejce bytových doplňků, kosmetiky, módy a šperků, stránky s recepty a foodblogy, kadeřnická a kosmetická studia, cestovní kanceláře, svatební salony, stránky s tipy na péči o domácnost a návody na hobby tvorbu, ale například i pro stránky zaměřené na šíření virálního obsahu (Buzzfeed)…
Eventy jsou běžnou součástí moderních PHP aplikací – umožňují reagovat na změny stavu a udržet kód přehlednější. Tento přístup ale často vede k to...
Jak pravil jeden rakouský malíř z první poloviny 20. století: „Vždy je těžší bojovat proti víře než proti vzdělání“. Když už ale budete věřit tomu...
Meta zavádí tzv. nastavení Core, což obsahuje mimo jiné významné změny v trackování kampaní, které ovlivní především charitativní organizace a org...