Jak si stojí rozšířené textové reklamy?

Marketing Lucie Kuželíková

Letos v létě spustil Google rozšířené textové reklamy pro všechny inzerenty. Mnoho PPCčkářů si v té době mohlo vyťukat klávesnice, aby o téhle novince informovali mezi prvními. Od té doby uběhl měsíc. Jak si stojí rozšířené reklamy oproti těm standardním?

Mezi hlavní esa, proč se na rozšířené reklamy těšit, patřilo kromě většího prostoru pro kreativitu i zvýšení CTR až o 20 %. Musím přiznat, že žádný takový boom se prozatím u mnou spravovaných reklam nekonal. Máme za sebou teprve první měsíc, proto není nutné si zoufat. I tak jsou porovnávané výsledky zajímavé.

Staré versus nové

Rozšířené textové reklamy nejsou žádným propadákem. Přesto rozdíly nejsou tak výrazné, jak Google sliboval.

Asi nejzajímavějším zjištěním je, že rozšířené textové reklamy fungují navzdory nižší míře prokliku při nižší průměrné ceně za proklik. Rozdíly v CTR jsou minimální, odráží se však v hodnotě CPC.

Ukažme si to konkrétněji na vyhledávací kampani jednoho z našich klientů. CTR u krátkých reklam dosahuje 5,00 %, u dlouhých je jenom krapet nižší, tj. 4,97 %. Průměrná pozice obou typů reklam je v podstatě stejná. V průměrné ceně za proklik se ale tyto hodnoty projevují výrazněji – 17,65 Kč za kliknutí u standardních reklam a 16,55 Kč za kliknutí u rozšířených reklam. To jsou čísla, která potěší nejedno PPCčkářské oko.

 

Kde rozšířené textové reklamy válí, jsou jednoznačně mobily. Míra proklikovosti je v našem případě o 35 % vyšší oproti standardním reklamám. A to je u kampaně bidování v mobilních zařízeních sníženo na polovinu, protože není pro klienta vzhledem k jeho oboru tolik relevantní.

 

Celkové CTR krátkých a dlouhých reklam v kampani se zas až tak neliší a zůstává v podstatě stejné. Když mu však nahlédneme pod pokličku, zjistíme, že se změnilo rozložení zobrazování inzerátů v mobilech a na počítačích. To potvrzuje tvrzení Googlu, že letošní rok je rokem mobilních technologií.

Konec krátkých reklam v Čechách

Datum 26. října si zapište do kalendáře. Tímto dnem přestane Google podporovat vytváření a úpravu standardních reklam, zobrazovat se budou i nadále. Nám PPCčkářům tak nastane období dvojité práce – dlouhé reklamy pro AdWords, krátké pro Sklik. Pokud jste zvyklí pracovat s AdWords Editorem, můžete se radovat. Verze 11.5.9 stále ještě umí vytvářet standardní i rozšířené reklamy.

Otázkou zůstává, jestli Google na podzim nepřijde s novou aktualizací pro AdWords Editor, která již nebude podporovat vytváření standardních reklam. Pokud nechcete přijít o možnost vytvářet reklamy pro Sklik v AdWords Editoru, doporučuji pozorně sledovat vydávané aktualizace, a před provedením si ověřit, jestli nová verze podporuje tuto možnost.

Což mě přivádí k myšlence, jestli Google nezačne “penalizovat” krátké reklamy snížením skóre kvality. Zobrazovat se budou sice současně s rozšířenými, ale logickým předpokladem je, že bude upřednostňovat nový formát. Nižší skóre kvality by byl elegantní způsob, jak standardní reklamy vymýtit.

Jak se dělá reklama pro Sklik v AdWords Editoru

Vytvořit standardní textovou reklamu v AdWords Editoru je jednoduché. Ze dvou způsobů si můžete vybrat ten, který pro vás bude pohodlnější.

Tím prvním je vložení nové reklamy z horního Menu přes záložku Data. Úplně dole vyberte možnost Přidat nové. Otevře se vám opravdu velký výběr možností, co všechno můžete přidat. Najděte v té záplavě tlačítko Přidat novou textovou reklamu. Kliknutím o řádek výš vytvoříte rozšířenou textovou reklamu.

Sklik v AdWords Editoru

Nebo se můžete pohybovat ve stromové struktuře vašeho AdWords účtu. Vyberte si kampaň a reklamní sestavu, do níž chcete vložit novou reklamu. V záložce Reklamy najdete nabídku pro Rozšířené textové reklamy i krátké Textové reklamy. Zvolenou kategorii si otevřete a tlačítkem +Přidat textovou reklamu vytvoříte nový inzerát.

Sklik v AdWords Editoru 2

Při exportu nedělá AdWords Editor žádné potíže. A to jak při odesílání dat do AdWords, tak při vytváření CSV souboru pro export do Skliku. I ze strany Skliku probíhá import naprosto hladce.

Co možná ještě nevíte

Vaší PPCčkářskou snahou by mělo být maximálně využít všech znaků obou nadpisů, které rozšířená reklama nabízí. Proč? Protože když to neuděláte, doplní Google chybějící znaky doménou webových stránek.

V některých případech si můžete říct, že je to super zdůraznění domény. V jiných už to ale může vypadat zvláštně. A navíc, proč opakovat informaci, kterou již v reklamě máte, když můžete už tak omezený prostor využít pro jiné sdělení? Třeba právě tahle krátká informace bude rozhodující a uživatel nakoupí u vás a ne u konkurence.

Adwords rozšířená reklama

A co na to Sklik?

Sklik chce svým uživatelům vytváření kampaní co nejvíce zjednodušit, proto i on pilně pracuje na úpravách pro rozšířené reklamy. Dočkat se jich máme v příštím roce. Bližší upřesnění zatím chybí.

Kdo to ví, odpoví

Přestože podle našich zkušeností rozšířené reklamy zatím nedosahují takových výsledků, jaké Google původně sliboval, našlápnuto mají poměrně dobře. Už jenom nižší průměrná cena za proklik při stejném CTR a průměrné pozici je příjemnou zprávou. Zajímavé je i porovnání CTR krátkých a dlouhých inzerátů při zobrazování v mobilech. Standardní reklamy měly CTR 4,33 %, kdežto u rozšířených vyskočilo na 5,87 % (při bidování -50%) – rozdíl je celých 36 %. To vám napoví, jakým směrem můžete reklamy vést.

Je dobré sledovat, co se ve světe PPC děje nového, protože ve vzduchu visí příliš mnoho otázek. Bude Google podporovat vytváření standardních reklam v AdWords Editoru i po 26. říjnu? Nezačne “penalizovat” krátké reklamy snížením skóre kvality? Pokud ne, jak dlouho se budou standardní a rozšířené reklamy zobrazovat společně? A jak vidíte budoucnost rozšířených reklam vy?

Pokud chcete pomoci s rozšířenými reklamami, obraťte se na nás. Nebo jestli už nějaké produktové kampaně máte, ale nejste si jisti, zda vám fungují správně nebo zda z nich získáváte maximum, objednejte si u nás audit PPC kampaní.

Co si dále přečíst