„Borci, ta AI je blbá jak troky. Jsem to zkoušel a nikdy mi z ní nevypadl použitelný kus kódu!“. Tento názor na použitelnost ChatGPT a dalších AI ...

Webové aplikace vyvíjíme již více než 12 let. Naše práce už dávno není jen o programování. Navrhujeme také design produktů, obchodní modely i marketingové strategie. Klientům zkrátka pomáháme měnit jejich nápady v perfektní digitální produkty. A přesně to nyní nabízíme i startupům v našem nově otevřeném kreativních chlívku.
Kreativní chlívek je projekt na podporu inovací, vývojový tým a coworkingové centrum v jednom. Do kreativního chlívku můžete přinést svůj nápad a využít znalosti a zkušenosti našeho týmu k jeho proměně ve funkční digitální produkt. Přitom zůstanete v centru dění, a dokonce můžete na vše dohlížet od stolu v našich kancelářích.
Brány našeho kreativního chlívku jsou otevřeny startupům, firmám i korporacím, prostě komukoliv, kdo chce ze svých nápadů vychovat pěkně vypasené produktové pašíky. Míra našeho zapojení záleží na zadání, rozpočtu i způsobu financování. Můžeme postavit na klíč celý produkt a firmu nebo třeba jen vyvinout demo a připravit prezentaci pro investory, které pomůžeme oslovit.
Kreativita plyne z chaosu. Již Komenský věděl, že je to neřád, nikoliv řád, který vytváří podmínky pro vznik nepřeberného množství kombinací uspořádání všehomíra1. My se tohoto moudra učitele národů držíme a navíc se snažíme, aby byl vývoj digitálních produktů tak trochu hra, při které se každý den naučíme něco nového.
V našem chlívku se snažíme udržovat chaos na úrovni prospívající vzniku kreativních myšlenek a inovací, zároveň však dbáme na to, aby bylo pěkně zameteno, žlaby plné a selátka spokojeně rostla. V praxi jsme si ověřili, že to funguje, a po světě běhá již pěkná řádka pašíků z našeho chlívku.
Pokud máte zajímavý nápad na webovou aplikaci, službu nebo produkt, ale nemáte vývojářský tým a zkušenosti s vytvářením business plánu a prezentací pro investory, pak je pro vás kreativní chlívek Cognita ideální volbou.
V chlívku najdete vše pro rozvoj svých nápadů. Coworkingové centrum se vším, co potřebujete k práci, tedy včetně wifi a kávy, specialisty na produktový design, digitální marketing a obchodní strategie i zkušené designéry a vývojáře.
Industriální kanceláře, ve kterých budete usrkávat flat white s voňavými lidmi ve flanelkách, záchody řízené umělou inteligencí, které jsou tak udržitelné, že se na nich používá nebělený toaletní papír z obou stran, a whiteboardy pokryté hokejkovými grafy, za které by se nemusel stydět ani Al Gore v dobách své největší slávy. Tak tohle všechno v našem kreativním chlívě fakt nenajdete.
Nehrajeme na efekt, jde nám o efektivitu, a ta je u začínajících projektů na straně nákladů. Čím levněji dokáže inovativní produkt fungovat před tím, než si najde zákazníky a začne vydělávat, tím těžší to s ním má konkurence. Když nic jiného, naučíte se u nás rozpočtové odpovědnosti.
Takže stůl, židle, LCD, rychlý net, dobré kafe a lidé, kteří jdou rovnou k věci. Víc nečekejte.
Výběr dodavatele kávy je v kreativním chlívku propracovaný demokratický proces...
Za těch pár let spolupráce se startupy jsme se naučili, že nemá smysl trávit čas s pozéry a lidmi, kteří plánují vydělat miliony dolarů na powerpointové prezentaci. Náš chlívek je otevřen všem, kteří svému nápadu natolik věří, že ho rádi podrobí nemilosrdnému acid testu, nebojí se práce a vědí, že pečení holubi nelítají do huby zadarmo.
Stejně tak jsou u nás vítáni investoři, kteří se chtějí podívat, co kutíme – pokud to tedy zrovna není top secret, a mentoři, kteří by chtěli rozšířit náš tým.
Poslat nápad k posouzení nestojí vůbec nic, stejně jako schůzka nad projektem. Dál už to závisí na typu spolupráce. Začínáme na pár tisících za místo k sezení a pomoc s vypipláním nejasné myšlenky v první prezentaci nápadu na produkt a končíme u částek s šesti nulami za celý produkt se zákazníky.
S cenou naší práce nechodíme kolem horké kaše. Vždy budete vědět, kolik a za co zaplatíte.
Na vratech chlívku máme dokonce přibitý orientační ceník:
„Borci, ta AI je blbá jak troky. Jsem to zkoušel a nikdy mi z ní nevypadl použitelný kus kódu!“. Tento názor na použitelnost ChatGPT a dalších AI ...
Minulý týden jsme si odskočili na konferenci Adform Prague summit věnované digitální reklamě. Dopolednímu bloku přednášek dominovalo ožehavé téma ...
Čas od času mi zavolá nějaký kamarád, který ví, že jsem část mládí strávil na brněnské hvězdárně, s dotazem, zdali bude večer vidět Měsíc, Venuše ...