Cognito posiluje svou vývojářskou divizi o dva nové členy – backenďáka Michaela a frontenďáka Erika, kteří do týmu přinášejí své bohaté zkušenosti...
![Cognito.cz, s.r.o.](https://www.cognito.cz/mailing/logo-cognito-colored-new.png)
Od půlky května je na trhu nová verze produktu SODAT Protection & Analytics 2.0, bezpečnostního nástroje pro monitoring pohybu dat ve firmách využívajícího AI. Petr Kašpar, kreativní ředitel, vedl tým, který se postaral o návrh, implementaci a uživatelské testování tohoto nástroje.
Kreativní ředitel Petr Kašpar a návrh UI pro Sodat
Díky SODAT Protection & Analytics 2.0 mohou firmy sledovat, kdo má k citlivým údajům přístup, kudy data firmu opouštějí, a především kam odcházejí. Citlivá data zatím adekvátně chrání jen zlomek firem. Podle průzkumu společnosti SODAT se ale v loňském roce setkalo s incidentem úniku nebo ztráty dat až 80 % z nich. Nová verze nástroje navíc využívá pokročilou umělou inteligenci z laboratoří specialistů společnosti Gauss Algorithmic, která umožňuje automaticky analyzovat chování uživatelů a detekovat anomálie v pohybu dat.
„Rozhodli jsme se pro jednoduchý a čistý design, který předává leckdy složité informace tak, aby je všichni pochopili,“ vysvětluje Petr Kašpar. Cognito pracovalo ve velké míře s grafy a cílem projektu bylo sjednotit data do vizuálně srozumitelné formy. Nezbytnou součástí celého procesu bylo i UX testování, díky němuž byly vychytány pro uživatele původně nesrozumitelné pasáže.
Nová verze se zaměřuje spíše na monitoring pohybu souborů než na sledování produktivity. Klade důraz hlavně na datovou bezpečnost, společnost tak reaguje na potřeby trhu i novou legislativu GDPR. SODAT Protection & Analytics 2.0 je vhodný také pro monitorování přístupu k osobním údajům dle GDPR. Firma má díky němu přehled, kdo k datům ve skutečnosti přistupuje a jak s nimi nakládá. Report z produktu lze použít při kontrole z Úřadu pro ochranu osobních údajů (UOOU).
Cognito posiluje svou vývojářskou divizi o dva nové členy – backenďáka Michaela a frontenďáka Erika, kteří do týmu přinášejí své bohaté zkušenosti...
Je tady léto, prázdniny, dovolená a taky okurková sezóna všech markeťáků. Důvod je nasnadě – každý se raději válí u vody, než aby čučel do počítač...
Sociální sítě poslední měsíce zaplavili UGC tvůrci a marketingoví zaklínači, kteří horlivě prodávají své ''nadupané'' kurzy, ve kterých vám prozra...