Jak jsme upekli vizuální identitu pro Revenue Bakers
Revenue Bakers / 2025
Vizuální identita nemusí být sucharská, aby byla profesionální
Náš klient Revenue Bakers – nový hráč na poli hotel revenue management – hledal rovnováhu mezi strohou formálností, kterou je trh už tak přeplněný, a určitou osobitostí. Byl to skvělý způsob, jak se odlišit od zástupů jako přes šablonu vypadajících specializovaných poradců a firem, a hlavně jak efektivně oslovit poměrně různorodou cílovou skupinu – hotely všech možných velikostí a typů, od luxusních resortů po letištní a malé městské hotely.
Začátek a proces
Abychom upekli vhodný vizuál a nasadili Revenue Bakers tu správnou šéfkuchařskou čapku, začali jsme tradičním workshopem. Název totiž nestačí a samotné logo nevytvoří identitu. Cílem úvodního workshopu je do hloubky pochopit klientovy potřeby, vizi a hodnoty. To nám zaručí kvalitní základ – těsto, které pak na základě výsledků hněteme do dortu, vánočky, croissantu… Každý klient je koneckonců různý.
Nikdy nevěřte pekařům, kteří se vás neptají na chutě a alergeny. My jsme měli otázek hodně a zadělali jsme tak na těsto pomocí analýzy konkurence a cílové skupiny, definice brand persony (kam například patří tone of voice – jakým způsobem má značka komunikovat ke svým zákazníkům) a definice brand core, aneb zlatá trojice Co (produkty / služby… jen klient přesně ví, co vlastně dělá), Jak (hodnoty, činy a zásady, které klienta odlišují) a Proč (na čem si značka zakládá, co je smyslem, přesvědčením a cílem).
Pokud vás zajímají všechny tajné ingredience z receptu, můžeme je s vámi projít.
Vizuální identita
Úspěšná značka má své atributy, které ji jasně definují a díky kterým si ji lidé pamatují – logo, písmo, barevnost, ilustrace, avatar a tak dále. Název byl daný a z výsledného workshopu jsme si ho potvrdili jako vhodný základ. A tak jsme nabalovali.
Logo svým tvarem osobitý název Revenue Bakers doplňuje a zdůrazňuje ho, čímž podporuje jeho zapamatovatelnost. Kombinuje v sobě tvar pekařské čepice a oken hotelu, přičemž zasazení na linku evokuje podobu budovy.
„Spolupráci s týmem Cognito mohu vřele doporučit. Přistupovali k projektu s vysokou profesionalitou, rychle pochopili moje potřeby a dodali skvělé výsledky. Bylo radostí s nimi spolupracovat!“ říká Roman Slezáček, zakladatel Revenue Bakers
Koncept jsme dále rozvinuli prostřednictvím ilustrací různorodých tvarů hotelů, čímž vystihujeme široké spektrum zaměření a zkušeností Revenue Bakers, jak už bylo řečeno – od malých hotelů po velké komplexy, od luxusních resortů po malé hotýlky.
Barevná paleta kombinuje tmavé odstíny modré s barvou off-white, což vede k výraznému a elegantnímu designu. Na workshopu bylo také řečeno, že modrá je klientova oblíbená barva (mrk mrk), takže bude i zajištěno, že například oblečení na schůzkách bude ladit se značkou.
Součástí balíčku, který každému klientovi připravíme na míru podle jeho potřeb, byly také například šablony pro sociální sítě, mailing a také jednoduchý web. Šablony připravujeme tak, aby byly pro klienta plně editovatelné bez obav, že občas tak úplně nerozumí tomu, co dělá. Web jsme pro tento případ a vzhledem k požadavkům připravili ve Frameru.
Líbí se vám naše práce? Rádi mrkneme i na váš projekt.