Dotkněte se divočiny v České Kanadě
Česká Kanada / 2024 - 2025
Hned od začátku jsme věděli, že bude prdel
Spolupráci s Českou Kanadou jsme započali vítězstvím ve výběrovém řízení. Česká Kanada poptávala parťáka, který připraví udržitelnou marketingovou a komunikační strategii, jinými slovy - žádný teoretický papír do šuplíku, ale návod, který bude zohledňovat jak výjimečnost lokality, tak lidské a finanční zdroje. A vzhledem k tomu, že nám destinační marketing není cizí (Aš na špičku republiky jsme přestěhovali my), tak jsme využili zkušenosti a vydali se na jedno velké dobrodružství, a že to byla prdel. Práce vás totiž musí bavit, a zároveň - jednou z nejznámější atrakcí ČK je právě Ďáblova prdel (ano, proto to Cognito mluví o prdelích).
Co je Česká Kanada a kde ji najdu?
Česká kanada je turistická oblast na pomezí jižních Čech a západní Moravy. Ďáblova prdel, Červená Lhota, Landštejn, Jindřichův Hradec, Český Rudolec, Dačice… to všechno patří do oblasti České Kanady. Její největší výsadou je ale ryzí příroda, od hlubokých lesů po tajuplné skály.
1. krok - průzkum terénu
Komunikační strategie je klíčovým marketingovým dokumentem, kterým by měl sloužit jako návod pro všechny další aktivity s cílem dosáhnout konkrétního cíle. Nebereme to na lehkou váhu, a proto spolupráci vždy začínáme osobním workshopem, v rámci kterého řešíme cílové skupiny, jejich zákaznické cesty, mapujeme konkurenci, naše konkurenční výhody, slasti a strasti shareholderů (obce a firmy) a samozřejmě řešíme vizi a co klient považuje za cíl, kam se chce dostat. Cílem je utvořit si celkový obraz o stávajícím stavu s využitím primárního a sekundárního výzkumu.
2. krok - “Jsme nejlepší Kanada, která existuje. Máme co nabídnout a štve nás, že lidé o tom nevědí.”
Česká Kanada vznikla z přesvědčení, že jde o unikátní a magické místo, které je dosud téměř turisty neobjevené. Oblast nabízí kombinaci krásné a tajemné přírody s mystickou atmosférou, která dokáže návštěvníkům nabídnout jedinečný zážitek propojený s přírodou. Náš úkol v druhém kroku byl jasný - na pevných analytických základech vystavět strategii, která bude jedinečná, ambiciózní, udržitelná a zároveň realistická.
Cíle strategie jsou definovány následovně:
- Zvýšit turismus
- Sjednotit obsahovou a vizuální komunikaci
- Navrhnout kreativní komunikační koncept
- Vytvořit vhodné asociace a hodnoty značky ČK u cílových skupin
Součástí strategie byl také návrh komunikačního mixu, který propojuje online a offline svět. Protože všichni skvělí marketéři ví, že kombinace více kanálů je zásadní pro brandovou efektivitu.
„Spolupráce s firmou Cognito byla pro naši organizaci mimořádně přínosná. Jejich profesionální přístup a odborné znalosti v oblasti digitálního marketingu nám určitě pomůžou výrazně zvýšit naši online viditelnost a dosáhnout stanovených cílů. Tým Cognito prokázal schopnost rychle reagovat na naše požadavky a poskytl nám efektivní řešení šitá na míru našim potřebám. Oceňujeme také jejich kreativitu a inovativní přístup, kterým obohatili naše projekty. Spolupráci s firmou Cognito vřele doporučujeme,“ říká Kateřina Svobodová, produktová manažerka turistické oblasti Česká Kanada.
3. Krok - Zdivočeli jsme a Kanada s námi
Při tvorbě strategie je důležité si nic nenalhávat. Česká Kanada je magická, ale není to České Švýcarsko, Jeseníky nebo Český ráj… zatím. Museli jsme pracovat s tím, co máme a najít to, v čem je Česká Kanada jedinečná. Povolili jsme uzdu fantazii a nechali naše mozky doslova zdivočet. Řešení bylo na dosah - je to prdel, nic tu není, ale je tu příroda. Krásná, tajuplná, nedotčená. Divočina v Česku. Divočina, kterou máte na dosah, které se můžete dotknout...
Hlavní komunikační linka - “Dotkněte se divočiny”
Zastáváme názor “v jednoduchosti je krása”, což zcela vystihnuje i hlavní úderné motto, které:
- Jasně říká, že Česká Kanada je stále neokoukaná, a proto je to divočina
- Dotkněte se evokuje fyzický i smyslový kontakt a vybízí cílové skupiny k akci
- Každý z nás si pod divočinou představí to své - někdo nedotčenou přírodu, jiný kvalitní gastronomii, nebo neřízené aktivity.. a děti, ty jsou přece malí divočáci
Lesy, stopy, vodní plochy… všechno jsme zhodnotili
Při vizuální tvorbě kreativního konceptu pracuje s tím, co nám daná lokalita poskytuje, proto jsme v případě České Kanady zvolili následující barevnou paletu:
- Hlavní modrou barvu evokující vodní plochy
- Zelenou barvu představující hluboké lesy
- A doplňkovou červenou barvu znázorňující červánky
Ilustrace jsou kombinací lidských a přírodních dotyků v České Kanadě: otisky bot, psí ťapky, kopýtka divoké zvěře, cyklistická stopa, zvířátka, plody lesů… a samozřejmě nesmí chybět ikonická prdel.
Online, offline… divočina je připravena na všechny světy
Kreativní koncept je koncipovaný tak, aby byl:
- Zapamatovatelný
- Rozpoznatelný
- Odlišitelný
Zároveň je funkční a dá se využít na online i offline aplikace, stejně jako na unikátní, tak šablonové aplikace. Vše je navrženo tak, aby ve velké míře byl klient schopný s výstupy pracovat sám a naplno koncept využívat. Při tvorbě ukázek jsme samozřejmě nezapomněli na merch, který je důležitou součástí turistického informačního centra.
Nezapomněli jsme ani na cizince
Česká Kanada se stala v průběhu let útočištěm Poláků, Slováků, Němců i Maďarů. Na všechny národnosti jsme mysleli ve tvorbě strategie i kreativním konceptu.
Jdeme živě!
Ve spolupráci s Českou Kanadou jsme připravili i akční plán kroků, který se postupně začíná realizovat. Máme radost! A ještě větší, že jsme aktivně u toho - formou mediálního plánování i art direkce.
Líbí se vám naše práce? Rádi mrkneme i na váš projekt.