Zatímco o významu poměru čísel 90:60:90 pro vývoj lidstva pochybuje málokdo, skutečnost, že život, vesmír a vůbec řídí konstanty jako 9.81, 6.674 ...

Sociální sítě se mění pomalu mrknutím oka a co ještě včera bylo slay, dnes už může být cringe. Rok 2025 přinese revoluční změny a nám marketérům nezbude nic jiného, než s nimi držet krok. Sepsali jsme pro vás TOP 10 trendů, které budou příští rok vévodit sociálním sítím. A že to bude jízda!
TikTok, YouTube Shorts a Instagram Reels budou i nadále dominantními a zejména klíčovými kanály pro zábavný a rychlý obsah. Co nás čeká nového? Videa s tanečky a tutoriály na líčení to už opravdu nebudou. Naopak tím nejcennějším artiklem bude kreativita a originalita.
Platformy neustále zlepšují algoritmy pro zobrazování videí, která mají velký potenciál šířit se virálně. Značky se budou muset přizpůsobit tomu, že video obsah musí nejen přitáhnout pozornost, ale také vyvolat emoce a akci – a to v několika sekundách.
Je rychlá a efektivní. Udělá precizní analýzu dat, dokáže předvídat trendy (a přitom nevěští z křišťálové koule) a vytvoří personalizovaný obsah pro každého zákazníka.
Zdroj: Hootsuite Social Media Trends 2025 Survey, Hootsuite Social Media Trends 2024 Survey
Personalizovaný obsah se stane standardem – vaše reklamy budou pro každého jednotlivce jedinečné. A když už mluvíme o personalizaci, AI umožní také testování a optimalizaci kampaní v reálném čase. Zkrátka rok 2025 nebude jen o přesně mířených reklamách, ale zejména o těch, které jsou pro uživatele OPRAVDU relevantní.
Zatímco dříve byly populární vysoce stylizované a „dokonalé“ fotky a videa, v roce 2025 se stále více bude prosazovat autenticita. Lidi už nezajímají žádná nablýskaná pozlátka. Chtějí vidět skutečné příběhy. Co je za kulisami. Bez filtru.
Uživatelé čím dál více preferují obsah, který se jeví jako reálný (data a statistiky zmiňujeme v bodě 7 tohoto článku). Kdo chce v roce 2025 zůstat relevantní, musí být transparentní a skutečný. Značky, které budou více sdílet příběhy a ukazovat svou „lidskou“ stránku, budou těžit z větší důvěry uživatelů.
Augmented Reality (AR) a Virtual Reality (VR) už nepatří jenom do sci-fi. A v roce 2025 se tato technologie dostane i na každodenní platformy. Díky ní si na Instagramu „vyzkoušíte“ nový parfém a na TikToku vyberete novou sedačku do obýváku pomocí AR.
Značky budou využívat AR a VR pro interaktivní nákupní zážitky a umožní zákazníkům zažít produkty zcela novým způsobem. Předpovídáme, že kdo si tento způsob jednou vyzkouší, už nebude chtít zpátky k obyčejným obrázkům. Sami se nemůžeme dočkat!
Coca-Cola přišla s úspěšnou AR kampaní na konci roku 2023. Zdroj: https://www.dooh.com/works/takeataste/
Virtuální zrcadlo už poměrně běžně najdete v online optikách. Svoje má i L'oreal nebo Notino.
Nejde o to mít miliony sledujících. Záleží na autenticitě a angažovanovanosti komunity. Mikroinfluenceři budou pro značky stále důležitější. Obzvláště pro ty, které chtějí dosáhnout lepšího zapojení a důvěryhodnosti vůči koncovému zákazníkovi. I když mají totiž „jen“ několik tisíc sledujících, jejich publikum je mnohem více loajální a více se zapojuje.
Nákupy přímo na sociálních sítích už nejsou novinkou, ale v roce 2025 se stanou běžnou součástí nákupního chování. TikTok, Instagram a další platformy budou i nadále rozšiřovat své nákupní funkce. Zákazníci budou moci nejen procházet produkty, ale rovnou je nakupovat bez opuštění aplikace. To poskytne značkám další přímý prodejní kanál, který bude šetřit čas a celý nákupní proces zjednoduší.
Uživatelský generovaný obsah (UGC) bude čím dál důležitější. Co je lepšího než recenze, fotky a videa od reálných zákazníků? Nejen že zvýší důvěru v produkt, ale také podpoří komunitu kolem značky. Značky budou stále více motivovat své sledující k tomu, aby se podíleli na tvorbě obsahu – a ti, kdo se toho chopí, budou těžit z autentičnosti, kterou dnes všichni tolik hledají.
Pokud se podíváme na čísla, je jasné, proč se UGC stává klíčovým nástrojem v marketingové strategii:
Zdroj: https://crowdriff.com/resources/ugc-stats/
Možná si říkáte, že monitoring sociálních sítí přece není žádná novinka, ale v roce 2025 bude důležitější než kdy dříve. Více než kdy jindy budeme sledovat, jak se o značkách na sociálních sítích mluví, jak reagují spotřebitelé a jaké nové trendy se objevují.
Značky budou schopny reagovat v reálném čase na zmínky o nich a použít tyto informace k rychlé optimalizaci své komunikace. Tato strategie bude nejen pomáhat udržet si stávající zákazníky, ale i nacházet nové příležitosti pro růst.
Tady je pár tipů na aplikace, které vám to usnadní:
Chcete-li detailní data a pokročilou analýzu, zvolte Talkwalker nebo Brandwatch. Snadnou integraci a jednoduché použití vám zajistí Hootsuite Insights.
Pokud máte pocit, že vaše cílovka už není tím, čím bývala, máte pravdu. Generace Z, která vyrostla s mobilem v ruce, stále více preferuje nakupování přímo z aplikací sociálních sítí. Pokud chcete v roce 2025 uspět, zaměřte na tuto spotřebitelskou skupinu a přizpůsobte svůj prodejní proces tak, aby byl co nejvíce integrovaný do jejich onlineživota.
Zdroj: https://www.aftership.com/data/shopper-sentiment-report-2024
Svět sociálních sítí se mění každým dnem, a pokud chcete být v roce 2025 úspěšní, musíte být flexibilní. Jinou šanci nemáte. Agilní marketing znamená rychlou reakci na nové trendy, experimentování s novými formáty a v neposlední řadě schopnost rychle reagovat na nečekané události. Aby značka nezůstala pozadu, schopnost rychle přizpůsobit svou strategii a reagovat bude nesmírně důležitá.
Rok 2025 přinese na sociálních sítích dynamické změny. Nezůstávejte pozadu a přizpůsobte svou strategii těmto novým trendům. Buďte kreativní, autentičtí a využívejte nové technologie, které vám pomohou zůstat relevantní v rychle se měnícím světě sociálních médií.
A jak jste na tom s komunikací a reklamou na sociálních sítích vy? Kolik z nich pro svoji značku využíváte a ze které vám pramení nejvíce interakcí? Nebo si s reklamou na sítích nevíte rady? Napište nám na marketing@cognito.cz a my už se na to podíváme!
Zdroje:
Zatímco o významu poměru čísel 90:60:90 pro vývoj lidstva pochybuje málokdo, skutečnost, že život, vesmír a vůbec řídí konstanty jako 9.81, 6.674 ...
Marketing je divoká jízda plná změn, které přicházejí a odcházejí rychleji než nadšení pro nové sociální trendy. Co fungovalo včera, dnes už nemus...
Skims X The North Face. Tiffany X Supreme. Nike X Off-White. Scrub Daddy X Dunkin’ Donuts. V dnešním digitálním světě, kdy je konkurence čím dál a...