Pět tipů pro TrueView reklamy na YouTube

Marketing Lucie Kuželíková

TrueView reklamy na YouTube běží již pět let. Od května 2010, kdy je mohli inzerenti poprvé použít, získal tento formát video reklamy mnoho užitečných funkcí. Pokud správa reklam v Google AdWords není vaším denním chlebem, následující tipy vám pomohou zvýšit výkon video kampaní na YouTube.

Chcete vlastní reklamu na YouTube? My vám ji vytvoříme!

1. Propojte Google Adwords a YouTube kanál

Propojení provedete v nastavení YouTube kanálu, na kterém je nahrané video. Přihlaste se do YouTube kanálu, v levém menu klikněte na položku „Kanál“ a pak „Rozšířené“. Na zobrazené stránce vyhledejte sekci „Připojit účet AdWords pro video“. Otevře se vám dialogové okno, kam zadáte číslo svého účtu Google AdWords. Po vložení čísla AdWords účtu a přechodu na další krok si můžete vybrat, jaká data z YouTube kanálu chcete sdílet s účtem Google AdWords.

Po propojení uvidíte v Google Adwords podrobnější data o zhlédnutí propagovaného videa, akcích uživatelů u videa a ve vašem kanálu a aktivuje se vám funkce remarketingu na uživatele YouTube.

2. Používejte remarketingové skupiny z YouTube kanálu

Ve video kampaních na YouTube vyzkoušejte remarketingové cílení na uživatele, kteří v YouTube kanálu provedli nějakou akci. Remarketingové seznamy z YouTube jsou v AdWords k nalezení ve „Sdílené knihovně“ v levém menu. Výběr je široký, od uživatelů, kteří zhlédli nějaké video, přes přihlášení se k odběru kanálu až třeba po uživatele, kterým se video nelíbilo.
 
Můžete tak vyzkoušet jednu z mnoha strategií cílení kampaně, kdy uživatelům nejprve ukážete první video, a těm, kteří na video nebo váš kanál zareagovali nějak pozitivně, pak zobrazíte pomocí remarketingu druhé video. Skvělé na tom je, že tyto remarketingové seznamy můžete použít i pro ostatní kampaně v obsahové síti Google AdWords.

3. Přidejte call-to-action překryvnou vrstvu do videa

V editaci videa nastavte call-to-action překryvnou vrstvu, která se skládá z malého obrázku a především textu, ve kterém můžete diváky videa vyzvat třeba k nákupu ve vašem e-shopu. Sami si nastavíte, kdy se má ve videu call-to-action prvek rozbalit. Můžete ho spustit například v páté vteřině a odpoutat pozornost od tlačítka k přeskočení k právě k vaší výzvě k akci.

4. Používejte poznámky a nově i karty ve videu

Kreativa vaší video reklamy nekončí nahráním videa na YouTube kanál. Do videa můžete přidávat známé poznámky či nové karty. Poznámky jsou textové, obrázkové nebo geometrické objekty, které můžete přidat do jakékoliv části videa. Použijte je třeba na konci videa, kde propagujete další z vašeho kanálu, která jsou opatřená rámem poznámky. Klik na plochu orámovanou poznámkou obsahuje odkaz a video se stává interaktivní.

Karty mají podobou funkci jako Poznámky, je jim však ve videu věnován větší prostor a hlavně jejich zobrazení je plně optimalizované na mobilních zařízeních. Karty do videa přidáte v editaci videa, v záložce Karty. Samozřejmostí je opět možnost si zvolit, kdy se upozornění na karty při přehrávání videa zobrazí.

5. Testujte různá videa pro různé cílení

Nebojte se v kampani vyzkoušet různé varianty videa a cílení, komu video zobrazíte. Můžete si hrát s různým copywritingem voice-overu, délkou videa či postprodukční grafikou. Stejně tak vyzkoušejte několik cílení. Jedna sestava bude cílená na ženy od 30 let, další na fanoušky Michaela Jacksona a poslední na kombinaci obou. Po pár dnech běhu vyhodnotíte výsledky jednotlivých cílení a zvolíte to nejlepší.

Pokud se vám tipy na video reklamy na YouTube líbily, lajkujte, komentujte, sdílejte a přečtěte si i dalších pět tipů. Pokud chcete kampaň na YouTube vyzkoušet v naší režii (ano, video reklamy i produkujeme), napište nám.

Co si dále přečíst