Jak se dělá kreativa

Marketing Lucie Kuželíková

Kreativa je pro mnohé černá skříňka. Na jedné straně vložíte zadání a na druhé vám vypadne klíčový vizuál či videoreklama. Co se v ní děje, je někdy složité jako raketoplán, jindy jednoduché jako kolo. Ale i to kolo trvalo dlouho vymyslet, aby se otáčelo. Následující reportážní záznam z výroby jedné drobné kreativy je pro vás exkluzivním nahlédnutím za naše agenturní dveře.

Výstřel zadání

Na úterní poradě padne rozhodnutí, že potřebujeme najít a přijmout nového PPC specialistu do naší agentury. Marketingové oddělení dostává úkol vymyslet klíčový vizuál, který se při sdílení na sociálních sítích neztratí v záplavě jiných, konkurenčních, zaujme a bude relevantní.

Vnuknutí

Středa 21:45, Lucie zklamaně zavírá notebook, když se jí nepodařilo online koupit lístky na promítání dokumentu Dancer o fenomenálním baletním tanečníkovi Sergeiovi Poluninovi v Národním divadle. V tu chvíli přichází nečekán, nepozván nápad, kde se zatím neuspořádaně motají slova „svaly“, „nápis PPC na ruce“, „makání a zvedání činek“. Je to jasné. Bude to bicák s popsaný černou fixou a slogan „Makej na PPC u nás“.

Obhajoba na život a smrt

Čtvrtek 10:09, Lucie, Eliška, Adela a Lenka během deseti minut proberou vše:

„Néé, to bude hnusný. Zatínající se svaly jsou odporný!“

„Právě, zaujme to, trochu šokuje.“

„Facebook to zakáže, je to nahota. Vyhodnotí to jako bradavky.“

„Co to udělat animované? To bude bezpečné a hezčí.“

„Ne, tím to ztratí autenticitu a efekt nahého těla, která přitahuje pozornost.“

„Kdo má z našich kolegů největší svaly?“

„Jura z Gaussáků!“

„Animace zabere Tomovi mnohem více času, než 4 fotky převedené na GIF.“

„Jdeme do focení, je to rychlé. Když to bude hnusné, půjdeme do animace.“

„A když se nikdo neozve, uděláme druhou fázi s PPCčkařovým sixpackem. V každém packu bude jedna PPC zkratka – ctr, cpc, bid a tak dál.“

Hledání svalů

Čtvrtek, 10:47: „Juro, pojď se mnou na oběd, potřebuji s tebou něco probrat.“ Ostatní kolegové se chechtají. Jura je zmaten.

Oběd, srká se pho bo v místním vietnamském bistru.

„Juro, potřebujeme nafotit zatínání bicáku, na kterém je černou fixou nápis PPC. Vývojáři v Cognitu na to nemají. Nominuj někoho z Gaussu, kdo má největší svaly.“

Jura myslí na svůj vzor Arnolda Schwarzeneggera a rozpačitě „No, tak asi já…“

Lucie: „Super, jak dojíme, jdeme za Tomem. Bude to na pět minut.“

Focení

U grafiků, po snězení pho bo.

„Tome, potřebujeme vyfotit Juru, jak zatíná bicák a pak z toho udělat GIF. Máme i druhou verzi se sixpackem. Jen nevíme, jestli to bude pěkný.“

„Mne se víc líbí ta varianta s bicákem.“

„Nemáte někdo černou fixu?“

„Vezmi tu pro psaní na bílé tabule.“

Jura se toho nebojí a sundavá triko. Muži v kanceláři homofóbně zaboří hlavy do monitorů. Lucie píše písmena PPC na pravý bicák.

Jura se snaží a zatíná na Arnoldovu počest.

Tom dává instrukce:

„Uděláme čtyři fáze zatínání.“

Jura zatíná a Tom tři minuty fotí.

„Juro, hotovo. Díky moc!“

 

Posprodukce

Tom za půl hodiny pošle GIF.

Cognito – Jak se dělá kreativa (svaly)

Soud

„Holky, pojďte se podívat na svaly.“

„Nee, to není dobrý.“

„Nee, ta animace bude fakt lepší.“

„Hm, máte pravdu, ale je to škoda, pošlu to alespoň jako interní HR hlášení.“

Znovu a jinak

„Tome, sám to vidíš, je to e-e. Mohl bys prosím udělat animaci? Kolik času ti to zabere? Kdy na to budeš mít čas?“

„V pohodě, teď mám prostor. Večer pošlu.“

Tom posílá animaci.

Cognito – Jak se dělá kreativa

Ladění

„Tome, ten nápis PPC není vidět, šlo by to modrou? Náš branding v obrázku překáží, pokud tam nepůjde dát, tak ho vypustíme.“

Eliška rozvíjí slogan: „To je jak tetování. Co tak: Máš PPC pod kůží?“

Zralá Lucie znalá prchavosti dobrý nápadů okamžitě zapisuje „Máš PPC pod kůží a makáš na sobě?“

Ladění pokračuje

Pátek, 8:06, Tom posílá druhou verzi.

Cognito – Jak se dělá kreativa 2

„Možná pro logo a nápis Cognito bude prostor vlevo nahoře.“

Tom posílá třetí verzi.

Cognito – Jak se dělá kreativa 3

8:51, „Tome, super! Moc děkuji“.

Jde se do světa

Pátek, 9:12, Lucie na webu uveřejňuje inzerát na senior PPC specialistu. Publikuje na FB page, nastavuje promování na Brno a okolí a zájmem o PPC a online marketing, a pak Twitteru. Lenka a Eliška sdílí FB post ve všech FB skupinách se zaměřením na online marketing.

 

Táhneme za jeden provaz

Kolegové z Cognito a dalších spřátelených firem v Mind Forge Group sdílí dále. Sněhová koule se valí po zasněžených pláních sociálních sítí a dosah se stále zvyšuje.

Happy End…

Když k nám nastoupí šikovný nebo šikovná PPCčkařka, boucháme šampaňský.

Co si dále přečíst