Letos musíme v Cognitu naši tradiční listopadovou husu spojenou se šifrovačkou oželet, tak jsme připravili svatomartinské menu alespoň pro vás. Na...

15. 8. 2016Design
Tomáš Melich
Titulky na začátku a na konci filmu, reklamní předěly mezi pořady v televizi nebo animované bannery na internetu. To vše a mnohem více dokáže motion grafika. Setkáváme se s ní každý den. Jak ji ale využít při propagaci vaší firmy či produktu? Na scénu přichází subžánr motion grafiky, tzv. explainer video. Jde o efektivní způsob představení čehokoliv, co chcete potenciálním zákazníkům nabídnout. Video často nepřesahuje minutu a půl stopáže. Tento časový úsek vám zaručí, že ho divák zhlédne až do konce. Je přece jen pohodlnější kliknout na ikonku „play“, než pročítat sáhodlouhé texty. Je zásadní zaujmout hned na začátku. Není úplně jednoduché popsat náplň společnosti či produkt v takto krátkém čase, proto si můžete pomoci příběhem. Video tak dostane určitou strukturu, je pro diváka zajímavější a on se vydrží dívat až do konce. Musí si však tempo a svižnost udržet po celou dobu. Aby video plně zaujalo, musí být vizuálně kvalitně zpracované. Ať už jde o samotnou animaci objektů nebo grafické zpracování. Důležitým aspektem je napojení na firemní brand – barvy, font a další prvky vizuální identity, vše musí hezky zapadat. 2D animace – klasická animace, kterou známe z večerníčků, akorát místo plošek a kreslení fází využijeme Adobe Photoshop nebo Adobe Illustrator a následnou práci v Adobe After Effect. 2,5D animace – ve filmu to znamená např. animování poloreliéfní loutky, u explainer videa je to kombinace reálných nebo nakreslených 3D předmětů vsazených do 2D prostředí. 3D animace – Shrek, Hledá se Nemo a další animáky. Princip u explaineru je stejný – spousta práce s modelováním, ještě více času s renderováním, ale výsledky stojí většinou zato. Stop-motion – animace s reálnými předměty. Ty jsou nasnímány tak, aby po složení snímků za sebe vytvořily iluzi pohybu. Výhodou je, že jde vymyslet a vytvořit opravdu cokoliv. Nedílnou součástí každého explainer videa je zvuková stránka. I přesto, že člověk vnímá svoje okolí z velké části zrakem, můžete pomocí zvuku a doprovodného komentáře navodit takovou atmosféru, jakou potřebujete. Ať už jde o hudbu, ruchy nebo voiceover, jejich výrobu není dobré podcenit. Jednoznačné výhody Výhody těchto videí už jsou jistě zřejmé. Pokud se naplní všechny tři základní atributy dobrého explaineru, čeká na diváka zábavné dynamické video, které mu během minuty vysvětlí vše, co ho zajímá, aniž by musel číst dlouhé nudné články a proklikávat se spoustou odkazů. Získáte jeho pozornost a nehrozí, že o danou věc brzy ztratí zájem. Načerpejte inspiraci Závěrem ještě trocha inspirace. Na internetu najdete spousty a spousty kvalitních stránek zabývající se motion grafikou. Sledovat je pravidelně by zabralo celé dny. Prozradím vám proto svých pět nejoblíbenějších: Letos musíme v Cognitu naši tradiční listopadovou husu spojenou se šifrovačkou oželet, tak jsme připravili svatomartinské menu alespoň pro vás. Na... Jsme tu s další náloží novinek od nás z Cognita. Tentokrát se dozvíte, jak udělat z vašeho města lepší místo pro život, pozveme vás do našeho krea... Webové aplikace vyvíjíme již více než 12 let. Naše práce už dávno není jen o programování. Navrhujeme také design produktů, obchodní modely i mark...Explainer video
Chcete vědět, jak vytvořit dobré video? Mám pro vás pár tipů.Zajímavá struktura
Prvním krokem je sepsání scénáře, který si poté rozkreslíte do storyboardu. Jednoduše řečeno vytvoříte obrázky jednotlivých scén, ze kterých si animátor i klient dokáží jednotlivé záběry mnohem lépe představit. Odhalíte tak zároveň špatné záběrování (např. střih přes osu), časování nebo celkový počet záběrů.Poutavá vizuální stránka
Na výběr máte z několika druhů animace ovlivňujících celkový výsledek – jak náročnost výroby, tak vizuální stránku. Zde jsou uvedené některé příklady:
Zvuk dokreslí atmosféru
Voiceover by měl vždy namlouvat zkušený moderátor. U hudby si zase dejte pozor na to, aby příliš nerušila a korespondovala s plynulostí děje.
Vimeo – oproti YouTube obsahuje mnohem více kvalitních videí i tutoriálů.
https://vimeo.com/
Behance – zřejmě největší kreativní komunita na internetu. Najdete tady velké množství komerční i umělecké motion grafiky.
https://www.behance.net/
From up north – spousta zajímavé motion i statické grafiky. Co víc si přát?
http://www.fromupnorth.com/
Inspiration Grid – další stránky věnované jak motion, tak statické grafice.
http://theinspirationgrid.com/
Motiongrapher – jak už napovídá samotný název, najdete zde množství krásných a kvalitních videí.
http://motionographer.com/
Rádi připravíme poutavé video i vám, ozvěte se nám!Co si dále přečíst