Eventy jsou běžnou součástí moderních PHP aplikací – umožňují reagovat na změny stavu a udržet kód přehlednější. Tento přístup ale často vede k to...

Ovládnout Photoshop stojí čas a úsilí. A taky talent. A um. Jenže do situace, kdy je potřeba zvládnout nějakou tu základní grafiku, se častěji dostáváme i my, kteří designéry nejsme (a ani nemáme v plánu jimi být). Naštěstí i pro nás jedni moudří lidé z Austrálie vymysleli nástroje, se kterými se dají takové věci se ctí ustát.
Nečekejte návod, ve kterém vám ukážeme, jak se přes noc stát aspirantem na Cenu Jindřicha Chalupeckého. Půjde spíš o tipy, jak vše zvládnout tak, aby i když grafický designér odjede na dovolenou, vámi zpracované posty nervaly followerům oči.
Jelikož vzdělání je celoživotní proces a obzory člověka nebudou nikdy tak široké, aby nemohly být ještě širší, v Cognitu jsme vyrazili začátkem června do Prahy na CopyCamp. A ještě než nám v pravé poledne v kině Světozor začali vykládat, jak psát, mohli jsme absolvovat dopolední workshop zaměřený na konkrétní software. A jelikož jednu z lekcí vedl David Svoboda, jeden z deseti světových certifikovaných Canva expertů, byla volba jasná.
Ani v agentuře nemůžete totiž spoléhat na to, že budete mít vždy po ruce grafika. I u nás v Cognitu nastanou chvíle, kdy si copywriter při běžné exekutivě musí poradit sám, zvládat základní práci s fotkami, barvami, nastavením fontu… A podle nás v Cognitu je nejdůstojnější řešení, jak se s touto každodenní výzvou poprat, právě program Canva.
Canva, to je takový běžným smrtelníkům dostupný Photoshop. Vděčné motivy, na kterých není tolik co zkazit, možnost editace svých vlastních návrhů snadno a rychle. A hlavně intuitivně. Bez několikaměsíčního se učení softwaru… Navíc je to program poměrně blbuvzdorný.
My v Cognitu na Canvě oceňujeme následující:
Portfolio Canvy je široké. Asi není tajemstvím, že my, negrafici, tento program používáme i pro čistě vlastní účely. V Canvě můžete zdarma vytvořit návrh pozvánky na narozeninovou párty, rozlučku se svobodou, zasedací pořádek… Nebo navrhnout vlastní tričko.
Pokud se ale věnujete marketingovým komunikacím, zužitkujete hlavně tyto šablony:
(Ale pokud práci v oblasti marketingových komunikací teprve sháníte, v Canvě můžete dát dohromady třeba svůj životopis. A poslat nám ho, že.)
Můžete využít návrhy postů, měnit pouze texty, nebo si návrh uzpůsobit komplet obrazu svému.
Storiečko můžete v Canvě i rozanimovat.
Pokud si nejste jistí, jak rozložit text nebo jak nakládat s jednotlivými přednastavenými prvky v postu, zkuste Canva Design School, mají i stručný videokurz pro ty, kteří se ocitli v Canvě úplně poprvé. Poměrně rychle si zdarma a online projdete základy, a ty si hned vyzkoušíte.
Vedle práce s fonty, barvami a fotkami se naučíte vytvořit si třeba vlastní moodboard.
Neříkáme, že se bez toho nepohnete, jde to i intuitivně. V Cognitu si myslíme, že utříbit si základy nepoškodí nikdy.
Nahrávat si můžete své vlastní. Pokud ale nemáte, využít můžete fotobankové. Část z nich je k dispozici i ve free verzi.
A znáte to, když práci dokončíte, exportujete do pdf, ale za hoďku si rozmyslíte, že stranu 6 byste přeci jen napsali jinak? Takže šup zpátky do souboru, upravit, uložit… A když navečer exportujete nyní_uz_opravdu_finalni_verzi_3.pdf, pomalu vám docházejí nervy….
V Canvě připravujete prezentaci online a online ji můžete upravovat. Můžete si ji samozřejmě uložit, stačí ji ale odeslat posluchačům prostřednictvím odkazu (samozřejmě bez možnosti editace) nebo v den D online otevřít.
V této kapitole už budeme mluvit o benefitech verze placené, tedy Canva Pro.
V Canvě si můžete přednastavit i své brandové prvky. Jakoukoliv grafiku pak vyrobíte, jednoduše ji „přebarvíte“ do odstínů své značky, fonty se změní na ty vaše. Ručně to samozřejmě jde i ve free verzi. Pokud třeba u nás v Cognitu copywriter publikuje post na sítě, v šabloně už má přednastavený font a zbytek kódem obarví do brandové barvy ručně. A jestli to zabere deset sekund, tak moc.
Ti, pro které jsou sociální sítě živobytím (nebo velkým hobby), využijí v Canva Premium plánovač postů. (Canva kalendář vám sám připomene významné dny, což se hodí!).
A i když nemůžete očekávat, že po pár týdnech kouzlení v Canvě nebo Photopee z vás budou lézt díla hodná akademického designéra, pro běžnou copywriterskou exekutivu je tento program nepostradatelný. Nám v Cognitu tu a tam ušetří čas.
Drobná rada na závěr: Pokud pracujete v týmu, vyberte si jeden nástroj, který budete používat všichni. Ať v tom není zbytečně zmatek.
Eventy jsou běžnou součástí moderních PHP aplikací – umožňují reagovat na změny stavu a udržet kód přehlednější. Tento přístup ale často vede k to...
Jak pravil jeden rakouský malíř z první poloviny 20. století: „Vždy je těžší bojovat proti víře než proti vzdělání“. Když už ale budete věřit tomu...
Meta zavádí tzv. nastavení Core, což obsahuje mimo jiné významné změny v trackování kampaní, které ovlivní především charitativní organizace a org...