Vyřešit problém s bezhotovostními platbami spropitného v hotelových provozech se rozhodl pražský startup Smart Tips. Pro realizaci technického řeš...
...a umělci nebudou mít co žrát! AI posouvá hranice tvorby aneb pár postřehů z Adobe MAX Sneaks
Napíšu „kosmonaut na jednorožci", a o několik vteřin později mám hotový obrázek. Může být realistický, malovaný akvarelem nebo tvořený ve stylu obrazů Van Gogha. S modely strojového učení vytvářející vizuály na základě textového zadání jako jsou DALL-E, Stable Diffusion nebo Midjourney se v poslední době roztrhl pytel. Není tedy divu, že vzhledem k dlouhodobému zájmu společnosti Adobe o využití AI k usnadnění kreativního workflow bylo i letos toto téma jedním z hlavních bodů programu konference Adobe MAX.
Článek pro vás nadatlila art directorka Cognito Petra Kašparová
Za tři odpoledne jsme si na říjnové konferenci Adobe Max mohli vybrat z více jak 200 přednášek a workshopů: od návodů pro nováčky, jak pracovat s InDesignem, přes přednášku grafického designéra Aarona Draplina o vděčnosti, až po inspirativní ukázky práce s barvami od designéra Zipenga Zhu.
Highlightem pro nás byla rozhodně konference Sneaks neboli Sneak Peek událost, ve které zástupci Adobe týmů představují několik vyvíjených funkcí. A v době, kdy je veřejnost ohromena obrazy kosmonautů na jednorožcích, bylo důležité, aby Adobe přišlo s něčím úměrně oslňujícím. I přesto, že umělecké výkony umělé inteligence nejsou ani zdaleka dokonalé a jednorožci se tu a tam vloudí pátá noha nebo druhý roh, technologie dělá pokroky a Adobe si nemůže dovolit zůstat pozadu.
Hlavním cílem je využít AI k rozšiřování tvůrčího vyjádření a usnadňovat cestu od nápadu k realizaci. Tato myšlenka zaznívala i z úst samotného Adobe. „Chceme AI postavit do role asistenta, který umělcům urychlí procesy a umožní jim posouvat hranice kreativity; asistenta, který také umožní neprofesionálním designérům tvořit bez nutnosti vlastnit příručku „Creative Cloud for Dummies“, řekl Scott Belsky, Chief Product Officer a výkonný viceprezident Creative Cloudu.
Možnosti se tedy nerozšiřují jen pro designéry samotné, ale i pro laiky. Na MAX konferenci Belsky ukázal příklad využití AI pro generování připravených šablon a tvorbu unikátních textových elementů pomocí textového zadání.
Při již zmíněné Sneaks pak Adobe představilo nově vyvíjené funkce pro designéry; vybrali jsme přehled funkcí, které nás zaujaly.
Beyond the Seen
Technologie využívá umělou inteligenci k rozšíření hranic 2D obrázků, které promění ve 3D scény. Generátor obrazu vezme fotografii a vytvoří 360 stupňové sférické panorama kolem fotoaparátu. Využívá strojového učení k tvorbě věrohodného prostředí. Umožňuje také měnit úhel pohledu, pohyb kamery nebo přidat objekt.
Clever Composites
Technologie využívá AI k rychlému kombinování obrázků, což by usnadnilo proces vyřezávání objektů a ručního dotváření světla, velikosti a barev. Stačí kliknout na tlačítko „Auto Compose”. Funkce dokáže také vygenerovat stíny objektů na základě osvětlení pozadí. Alternativně se dají použít nástroje „Auto Scale” a „Přidat stín”, pokud chceme mít nad procesem kontrolu.
All of Me
Ořezávání obrázků je snadné, co ale opačně? AI dokreslí chybějící části obrazu a umožní ho tak rozšiřovat. Také dokáže snadno odstranit nežádoucí objekty nebo upravit oblečení – prodloužit sukni nebo odstranit kabelku.
Blink
Nástroj pro video editace, které umožní uživatelům provádět změny stejně lehce, jako kdyby dělali změny ve Word dokumentu. Blink analyzuje obraz a audio, ze kterého vytvoří editovatelný skript. To vše ve webovém prohlížeči.
Instant Add
Umožňuje editovat video a přidávat VFX efekty v postprodukci. Uživatel jednoduše zvolí element ve videu pro umístění textu nebo grafiky.
Magnetický text
Technologie využívá modely detekce objektů a umožní tak sloučit tvary (dokonce i ručně kreslenou kaligrafii) s textem a dát jim stejný vzhled.
Vector Edge
Designér může s tímto nástrojem zobrazit a editovat a 2D designy ve 3D prostředí. Nástroj pomůže snadno umístit například vektorové logo na hrnek nebo rollup do místnosti, přičemž zachovává velikostní poměry.
Zdroje obrázků: Adobe Max
Nadchli jste se pro prezentované novinky stejně jako my v Cognitu? Pokud vás nové Adobe nástroje zaujaly natolik, že jste dostali chuť zhlédnout celé video, najdete ho tu.
Co si dále přečíst
Agentura Cognito zvítězila ve výběrovém řízení na tvorbu marketingové a komunikační strategie pro destinaci Česká Kanada. Tento projekt si klade z...
Cognito posiluje svou vývojářskou divizi o dva nové členy – backenďáka Michaela a frontenďáka Erika, kteří do týmu přinášejí své bohaté zkušenosti...