Velká bankovní textařina v ČSOB

Československá obchodní banka, a. s. / 2017/18

Copywriting pro ČSOB

Na počátku bylo slovo, lépe řečeno sedm slov – copywriting internetbankingu pro firemní a korporátní klienty. Zní to složitě, že? V praxi to znamená, že jsme pro banku ČSOB v češtině a angličtině natextovali online bankovní systém, který využívají velké firmy. Firemní bankovnictví se přirozeně liší od toho pro fyzické osoby. S jakými výzvami jsme se potýkali a nakonec i potykali?

Terminologie především

Hlavním úkolem bylo sjednotit terminologii napříč celým systémem. Online internetbanking pro firmy se skládá z několika samostatných částí a je potřeba pečlivě ohlídat, aby texty zůstaly konzistentní. To znamená vytvořit na začátku slovník pro češtinu a angličtinu a v průběhu ho aktualizovat. Kdyby se do slovníku klientovi náhodou nechtělo, přesvědčte ho, ušetří vám to později spoustu práce a dohledávání.

Velké objemy textů

Rozsáhlé a členité texty jsme udrželi pohromadě díky systematické práci. Copywriting pro web čítající desítky stránek je něco jiného než bankovní portál se stovkou stránek. Vytvořili jsme si metodiku, která nám umožnila zvládat copywriting ve velkém objemu v požadovaném čase.

Pište pro lidi

Často opakovaná poučka vypadá skvěle napsaná na papíře, převést ji do reality je ovšem kumšt. Lidé z oboru bývají „uvězněni“ ve svém žargonu a profesním slangu a na nás bylo ukázat jim, jak přeformulovat fráze do lidského a pochopitelného jazyka. Texty nám dodávali bankéři nebo vývojáři, kteří mnohdy psali spíše pro sebe, a nikoli pro koncového klienta. Důležitým úkolem bylo ukázat, že copywriting děláme pro zákazníky.

Líbí se vám naše práce? Rádi mrkneme i na váš projekt.

Kontaktujte nás

Další reference