Úspěšný digitální start nováčka HerbsLife

Do Vánoc milion. S HerbsLife jsme e‑shop rozjeli úspěšně

HerbsLife, společnost prodávající bylinky, koření a zdravou výživu, se v létě roku 2021 rozhodla vstoupit do online světa se svým novým e‑shopem. A jako partnery pro svoji premiéru v digitálním prostředí si vybrala právě nás.

Chcete vidět, jak v Cognitu umíme rozjet úplně nového hráče na trhu, dostat ho do povědomí lidí a zajistit vysoké prodeje ještě v aktuální vánoční sezoně?

Výzva: Dostat na trh neznámou značku

Slavnostně spustíte e‑shop a čekáte jeden nákup za druhým… Jenže ono nic. Je to stejné, jako když zasadíte semínko a chcete plody. Budete čekat, jestli náhodou nezaprší? Ne. Je potřeba o klíčící rostlinu pečovat…

V HerbsLife měli jasný požadavek: Začít co nejdříve prodávat a do konce roku generovat 15 objednávek denně. 

Vzhledem k tomu, že se jednalo o úplně nový e-shop, museli jsme začít od nuly. HerbsLife nám svěřili založení účtů, nastavení měřících kódů, přípravu strategií digitálních kampaní, vytvoření vizuálu pro všechny platformy…

Tady máte logo… A tvořte!

Pro nastartování digitální komunikace jsme od klienta obdrželi pouze logo. Na nás bylo dát dohromady vizuální identitu značky a definovat klíčová sdělení. U nové značky je potřeba myslet na to, že nemá žádné social proof, a proto je nutné komunikaci založit na konkurenčních výhodách, které motivují k nákupu.

Hlavní cíl? Prodeje

A tak jsme se vrhli na přípravu strategie digitálních kampaní. Při zavádění neznámé značky s potřebou generovat obrat co nejdříve byla strategie jasná – být vidět všude, získat co nejvíce dat a začít brzo optimalizovat na konverze. Celý rozpočet jsme s kapkou risku vložili pouze do výkonnostních kampaní, na úkor těch brandových. Spustili jsme akviziční i remarketingové kampaně, nejprve statické a po několika týdnech dynamické.

Risk se vyplatil

Cíl to byl ambiciózní, ale už po měsíci a půl jsme dokázali prodeje posunout na 15 objednávek denně. A za další 4 týdny to bylo přes 25.

Jde do tuhého, přichází vrchol sezony – Vánoce

Vrchol sezony jsme (stejně jako u většiny e-commerce projektů) očekávali mezi 45. – 48. týdnem. Komunikaci jsme zaměřili na aktuální témata spojená s produkty – posílení imunity na podzim, kvalitní suroviny do cukroví, voňavé koření na Vánoce. Pravidelně jsme monitorovali trendy a analyzovali konkurenci. Kromě správy kampaní jsme připravili komunikační plán a publikovali obsah na sociálních sítích.

Sklidili jsme (sušené) ovoce

Od spuštění první kampaně uplynuly 4 hektické měsíce, z toho 2 byly vrcholem sezony.

Za tu dobu se nám podařilo:

  • Vytvořit vizuální identitu a komunikaci značky v onlinu
  • Dostat se na 15 objednávek denně během dvou měsíců, na 25 za tři měsíce
  • Zdvojnásobit obrat v sezoně oproti předchozím měsícům (při stejných nákladech)
  • Dostat se v sezoně na PNO pod 16 %
  • Před Štědrým dnem překročit 1 000 000 Kč v tržbách

Po Vánocích ticho po pěšině? Ani omylem! Jdeme budovat značku

I přestože je vánoční sezóna minulostí, výkon e-shopu neustále roste. Můžeme konstatovat, že úspěšný výkonnostní start máme s HerbsLife za sebou a nastává čas také šlápnout do budování povědomí o značce a do optimalizace webu.

Náš tým

Chcete vědět, kdo je za Cognito pod kampaněmi podepsaný? Scrollujte níže!

Projektové řízení: Jan Špičák

Digitální kampaně: Michaela Luňáčková, Eva Čalkovská a Štěpán Kökény

Kreativa: Martina Jelínková a Petra Kašparová

Jste na tom stejně jako HerbsLife? Rozjeli jste e-shop, ale objednávky ne a ne naskakovat? Dejte nám vědět na marketing@cognito.cz, mrkneme se na to!

Líbí se vám naše práce? Rádi mrkneme i na váš projekt.

Kontaktujte nás

Další reference