Pozn. Tento článek vznikl ještě předtím, než Figma na Configu oznámila příchod Figma Sites (můžete si přečíst v našem dalším článku). Stále si mys...

Stejně jako se dnes rodí velké pěvecké hvězdy z nadšenců nahrávajících svá první dema na Youtube, kuchaři nebo módní návrháři se spisovatelskými a fotografickými ambicemi se realizují na blozích. Pokud si dobře vyberete, pomohou s PR i vaší značce.
Likéru Baileys dlouhodobě spravujeme profil na Facebooku a vytvořili jsme pro něj tabletovou aplikaci, kterou se značka úspěšně prezentovala na dvou posledních ročnících akce Dny Marianne.
Rádi vám pomůžeme. Napište nám.
V úvodu naší spolupráce nás klient požádal o návrh aktivit s přidanou hodnotou ke komunikaci na Facebooku. Jelikož jsme již v minulosti využívaly spolupráci s blogery a vlastníme rozsáhlou databázi kontaktů rozdělenou tématicky na foodblogy, fashionblogy, lifestyle a beauty, nabídli jsme klientovi tuto formu spolupráce.
Likér Baileys je perfektním produktem na spolupráci s blogery. Jeho konzumentky jsou téměř výhradně ženy (99 % fanoušků stránky Baileys tvoří ženy), které v české blogosféře převládají. Jeho milovnice si ho nevychutnávají pouze ve formě čistého drinku, připravují z něj i lahodné míchané nápoje a dezerty. Navíc se jedná o výrobek osvědčené značky s atraktivním designem, který se výborně fotí a prezentuje.
Jedním z komunikačních témat, které Baileys používá v zahraničí i České republice, je sounáležitost mezi ženami. Právě tuto linku jsme se rozhodli podpořit spoluprací s blogery a komunitou kolem nich. Určili jsme, že tematicky se na spolupráci hodí zejména foodblogy, které využijeme pro inspirování čtenářek novými recepty s Baileys.
Kávový koktejl s Baileys v režii blogerky Jane
Blogerky jsme primárně vybírali na základě velikosti jejich komunity. Vyhodnocovali jsme počet fanoušků na jejich facebookovém profilu, počet komentářů pod příspěvky na blogu nebo počet pravidelných čtenářů v síti Google. Upřednostnili jsme blogerky, se kterými jsme již v minulosti úspěšně spolupracovali.
Napsání článku jsme odměňovali formou barteru. S několika jsme se dohodli i na soutěži, do které jsme věnovali ceny v podobě likéru a propagačních předmětů s logem Baileys (diář, brož nebo zrcátko).
Odměnou pro blogery byla kromě věcných cen placená propagace příspěvků pro fanoušky stránky Baileys a vhodnou cílovou skupinu, která obvykle čítala desetitisíce lidí.
Spolupracovali jsme s nadšenci i s profesionálními kuchaři - Cukrářství Martinák pro nás připravilo originální laskonky s griliášem a Baileys, které mohli návštěvníci brněnského cukrářství i ochutnat.
Laskonka od Martináka a fotka z její přípravy
Plodnou spolupráci jsme navázali s blogerkou a autorkou úspěšných knih ze série Kuchařka pro dceru, Janou Florentýnou Zatloukalovou. V rámci své prázdninové výzvy na podporu vaření zveřejnila Florentýna výzvu k namíchání slavnostního drinku s doporučením, aby se jednalo o drink z likéru Baileys. Soutěžící se zapojovali na různých sociálních sítích a platformách (Facebook, Instagram, Google Plus, Twitter, Rajče) a získali jsme kolem 30 zajímavých receptů na drink spolu s bohatou fotodokumentací. Recepty s úspěchem sdílíme na facebookovém profilu Baileys, kde získávají stovky lajků a inspirují další lidi.
Celkově jsme za 1,5 let dlouhou spolupráci získali kolem 40 odkazů a nových receptů.
Vítězný drink prázdninové výzvy Kuchařky pro dceru
Rádi vám pomůžeme. Napište nám.
Pozn. Tento článek vznikl ještě předtím, než Figma na Configu oznámila příchod Figma Sites (můžete si přečíst v našem dalším článku). Stále si mys...
Na Linkáči vám naše šéfová slíbila shrnující článek z letošního Marketing festivalu. Ano, byla to tak trochu taktika, abychom se nemohli z článku ...
Tak je to po roce zase tady – 7. května vypukla v San Franciscu každoroční konference Config 2025 věnovaná firmě Figma. A hned úvodní keynote defi...