Jak měřit copy úspěch

Marketing Eliška Saktorová

„Polovinu peněz, které dávám na reklamu, vyhazuji oknem. Jenže nevím, která polovina to je.“ – John Wanamaker

Kdyby John žil ve 21. století a navštívil Copycamp, možná by měl nad svými zbytečnými výdaji větší přehled. Ale začnu hezky od začátku, jak se příběhy začínat mají. Na Copycampu nám Luboš Květ ukázal, jak může být svět čísel užitečný i těm, co milují písmenka.

S vynálezem Google Analytics (GA) skončilo mnoho dohadů o tom, co jak funguje. Nevíš, změříš – je to jednoduché. I přes mnoho různých metrik a funkcí však stále narážíme na jisté nedostatky. Například: Uživatel si 9 minut čte můj článek, a jakmile skončí, stránku zavře. Pokud nepřeklikne na nějakou jinou stránku mého webu, GA neví, jak změřit tento čas. A tak to nezměří vůbec. V přehledech pak vidíte 0, slovy nulu.

Návštěvnost měřená na vteřiny

Tato mrzutost se ale dá řešit. Dozvídáme se, že si na stránce zkrátka nastavíme měření času po 15, 30, 45 atd. vteřinách a vidíme hnedle, jak dlouho si lidé článek čtou.

5 metod, jak odhalit (ne)úspěšný text

  • Scrollování na stránce. Viděl váš návštěvník 20 % obsahu, nebo 70 %. Víte to?
  • Jak počet obrázků ovlivní konverzní poměr. Raději víc obrázků, nebo spíš ubrat, změřte a uvidíte.
  • Jak délka textu ovlivní konverzní poměr. Nikdo nechce číst elaboráty, ale ani krátké texty nemusí fungovat správně. Najděte si optimální délku, která nejvíce vyhovuje uživatelům vašeho webu.
  • Jak lidé reagují na tlačítka Facebooku, Twitteru a další sociální sítě.
  • Co si uživatelé kopírují z vaší stránky. Pro mě osobně nejzajímavější metrika. Zjistíte si tak, co je pro návštěvníky zajímavé a užitečné. Nemusí se totiž nutně jednat o pasáže z článku, ale třeba zkopírovaný mail nebo telefon je přece také úspěch.

Ta největší paráda nás ale teprve čeká. Protože, tramtadá, dostaneme odkaz na skript, který je veřejně dostupný ke stažení.

Kdybych uměla tlačítko, vytvořím vám ho. Kdejaký kodér se teď musí chechtat, jak je ta holka (rozumějte já) odvařená z jednoduchého skriptu. Ale pozor, já jsem nadšená z toho, jak perfektně Luboš odhadl cílovku Copycampu. Díky.

Co si dále přečíst