Brandová kampaň k sežrání pro Jíme Brno

Jíme Brno / 2021

Ty jíš Brno, já jím Brno, my JímeBrno.cz

Kdo nezná slavný brněnský Čápův guláš, nebo si někdy nedal na stojáka jednu Plzničku na Obilňáku, prostě není Brňák. Pivnice U Čápa a x dalších restaurací patří do gastronomické skupiny Con Gusto. Na jaře roku 2022 se Con Gusto rozhodlo zmizet z rozvážkových služeb a zahájilo provoz vlastního rozvozu JimeBrno.cz (aplikace mimochodem vznikla pod šikovnýma rukama našich kolegů z vývojářské divize). Hlavní motivací byla kontrola celkového procesu od nákupu surovin, přes vaření až po samotné doručení, protože co si budeme povídat, občas to jídlo od cyklodoručovatelů nedojde v top stavu, což v případě svíčkové za tři kila není úplně adekvátní.

Rozvoz spuštěn. Co teď?

Spustit rozvoz je jedna věc, ale dostat ho do povědomí hladových občanů, je věc druhá. Na tomto kroku ztroskotá spousta wannabe podnikatelů, kteří si myslí, že spuštění e-shopu je spasí, protože jejich produkt chce přece každý… kamarád a blízká osoba, že.

Proto bylo naším úkolem připravit launchovací brandovou kampaň, která představí Brňanům novou značku. Vzhledem k silné konkurenci v podobě Woltu, Bolt Food a Foodory jsme museli vymyslet takový koncept, který bude jasně rozpoznatelný, odlišný, a v tomto případě i odvážný, až lehce kontroverzní.

Jí mě Brno, sněz mě taky!

Koncept jsme od začátku tvořili tak, aby byl plně funkční online i offline, a to včetně rádia, proto jsme ho založili na 3 základních assetech:

  • Hlavní komunikační linka „Jí mě Brno“
  • Signature pokrmy z restaurací
  • Tmavě modré pozadí (primární barva Jíme Brno)

Ich formu hlavní komunikační linky jsme zvolili záměrně ve tvaru „Jí mě Brno“, protože pokud ji zadáte do vyhledávání, vždy to bude jimebrno, chápete? Takže Jí mě Brno = Jíme Brno = jimebrno.cz. Zapamatovatelnost v tomto případě hrála klíčovou roli. Základní claim jsme doplnili o call-to-action „Sněz mě taky“, který jsme aplikovali ve vizuálech buď jako doplňující bublinu, v onlinu jako CTA button a objevuje se i v audio formátu.

Jsem česká, jsem poctivá, jsem holka mrkev a mlíko a jí mě Brno!

Claimem to nekončilo. Slibovali jsme špetku kontroverze, pamatujete? A proto, když už jsme dali hlas svíčkové, guláši, žebírkům a pizze, tak bychom si nemohli odpustit, kdybychom tuhle příležitost nevyužili naplno. Schválně, jak by vás asi svíčková vábila, kdyby mohla mluvit? Nebo žebírka? My v tom měli jasno, a tak jsme to promítli jak do reklamních textů, tak to radio spotů. Poslechněte si je.

 

 

 

 

Kdo z Cognito na kreativním konceptu podílel?

  • Project manager a idea maker: Michaela Luňáčková
  • Art director a OOH design: Petra Kašparová
  • Copywriting: Martina Jelínková

Líbí se vám naše práce? Rádi mrkneme i na váš projekt.

Kontaktujte nás

Další reference