Digitální kampaně pro Chytrou lékárnu

Chytrá lékárna / 2023

Ze sousedů na partnery aneb jak jsme se posunuli s Chytrou lékárnou na další metu

S jihomoravskou sítí lékáren nás již od roku 2020 nepojí jen společné útroby brněnské budovy na Slovákově ulici. Tenkrát jsme si v patře pod námi podali ruce a naše dosavadní sousedství jsme posunuli na druhou metu. Stali se z nás partneři se vším všudy (obchodní, of course). Začalo to vývojem webové aplikace na míru, která měla původně dvě hlavní funkce. Sloužit jako vizitka kamenných lékáren a e-shop. 

Netrvalo to ani půl roku a na jaře 2021 jsme si vzali pod svá křídla i digitální marketing. Ke konci roku 2021 se e-shop Chytré lékárny rozrostl natolik, že si vyžádal kompletní redesign. Hlavním cílem bylo zjednodušit nákupní proces a celý web zpřehlednit. Díky tomu se nám podařilo zvýšit konverzní poměr webu o 28 %, což pozitivně ovlivnilo digitální kampaně. 

Naše partnerství jsme odstartovali v době, kdy byla pandemie COVID-19 v plném proudu a od té doby přicházely další překážky, které měly vliv na celý e-commerce trh. Ten v roce 2022 zaznamenal skokový propad. I přes všechny nástrahy roste e-shop Chytré lékárny meziročně o 50 %. Jak se na tom podílejí digitální kampaně?

„S digitální agenturou Cognito spolupracujeme již řadu let. Za tu dobu se stali naším partnerem v digitálním světě. Svěřili jsme jim vývoj našeho e-shopu a díky zkušenostem a inovativnímu přístupu jejich marketingového oddělení se ho podařilo nejen plnohodnotně rozběhnout, ale dosáhnout i skvělých čísel v rámci meziročního růstu.“
Ing. Nikol Kadlecová, Chytrá lékárna

Výzva: Nakopnutí e-shopu a zvýšení povědomí o Chytré lékárně

Začali jsme strategií, která je pro budoucí růst e-shopu a úspěšnou digitalizaci stěžejní. Jak praví marketingová bible The Long and the Short Of It od Bineta a Fielda, úspěšná marketingová strategie je postavena na správně rozdělených krátkodobých a dlouhodobých investicích. Při nastavování kampaní se zaměřujeme na alokaci investic do brandu a výkonnostních kampaní tak, aby byla marketingová strategie dlouhodobě udržitelná. Od začátku jsme nastavili dva hlavní cíle:

  1. Zvýšit povědomí o značce Chytrá lékárna
  2. Dostat co nejrychleji digitální kampaně pod stanovené PNO a škálovat výkon

Ve farmaceutickém průmyslu je důležité být neustále ve střehu a reflektovat trh. U výkonnostních kampaní jsme se především zaměřili na sezónnost, měsíční akce a produkty, které jsou často ve výpadku.

Pouštíme se do míchání léků: Správně vybrané ingredience (čtěte digitální kanály) jsou klíčem úspěchu

No dobře… Míchání léků raději přenecháme jiným, ale jak dojde na výběr digitálních kanálů, tak jsme ve svém živlu. Úspěšnost výkonnostního marketingu totiž mimo jiné tkví v jejich správném kombinování. Co platí dnes, nemusí platit za měsíc. Kanály upravujeme dle aktuální situace a momentálně se nám osvědčuje tato kombinace:

Fun Fact: Digitální agentura v offlinu? Proč ne!

V rámci budování značky jsme na chvíli také vykročili ze stínů digitálního světa a v roce 2021 jsme se mimojiné vrhli do uspořádání offline eventu na brněnské Hvězdárně, který byl spojen s prevencí ochrany před slunečním zářením.

Testujeme medikamenty: Jak velká dávka kreativity zvýší výkon na maximum

Na řadu přichází nikdy nekončící testování a optimalizace. Co fungovalo minulý týden, nemusí fungovat už dnes. U výkonnostních kampaní to platí dvojnásob. Od začátku testujeme nové formáty a cílení. K optimalizaci patří i vylepšování kreativy, která tvoří téměř 60% úspěšnost reklamy. Někdy i malá úprava v kreativě může udělat velký rozdíl. Na detailech prostě záleží! 

Vylepšujeme kreativy dynamických reklam na sociálních sítích: konverze rostou o 23 %

Koncem roku 2022 jsme se navíc pustili do vyšperkování dynamických produktových reklam na sociálních sítích. Díky personalizovanému obsahu a perfektnímu zacílení patří mezi nejkonverznější formát reklamy. Abychom je posunuli na vyšší level, začali jsme aktivně využívat Feed Image Editor od Mergada. Práce se šablonami v Mergadu nám výrazně šetří čas. K produktům z katalogu lze automaticky přidávat informace o slevách, dopravě a platbě či přiřazovat automaticky povinné disclaimery k lékům, doplňkům stravy a zdravotnickým prostředkům. Jak to ovlivnilo výsledky? 3x vyšší CTR a o 23 % více konverzí.

Rok 2023: e-shop chytralekarna.cz roste meziročně o 58 % 

Grafem se dneska dokáže ohánět každý, ale pojďme si ještě shrnout, jaké kroky pro to od začátku děláme:

  • Neustále pracujeme na zvyšování povědomí o značce
  • Řešíme správnou alokaci investic
  • Pravidelně optimalizujeme kampaně a vylepšujeme kreativu
  • Testujeme, testujeme, testujeme
  • Zvyšujeme organickou návštěvnost
  • Efektivně vybíráme digitální kanály
  • Zaměřujeme se na sezónnost, měsíční akce a reflektujeme trh
  • Zdokonalujeme datovou analytiku

Nepolevujeme. Měníme plášť Chytré lékárny 

Posouváme se v krasojízdě a přichází třetí meta. Chytrá lékárna současně prochází kompletním rebrandingem, jehož realizaci má na starosti naše Art directorka Péťa Kašparová. Rebranding navazuje na dlouhodobou strategii Chytré lékárny. Celý brand potřeboval sjednotit, modernizovat a přiblížit cílové skupině. Nová vizuální identita je osobitá, prémiovější, sebevědomější a snadno zapamatovatelná. Ale o tom zas příště.

A co dál? 

A jaký je plán do budoucna? Posunout Chytrou lékárnu do kategorie středně velkých e-shopů. S tempem růstu, který má Chytrá lékárna v současnosti, by se to mělo vydařit již v roce 2024.

Rozjeli jste e-shop, ale s marketingem si nevíte rady? Potřebujete, aby vám začaly naskakovat objednávky? Dejte nám vědět na marketing@cognito.cz, mrkneme se na to!

Líbí se vám naše práce? Rádi mrkneme i na váš projekt.

Kontaktujte nás

Další reference