Trendy v online marketingu pro rok 2018

Marketing Jan Špičák

Online marketing v roce 2018 čekají velké věci. Nové kanály pro propagaci, nové formáty a nové příležitosti. Chatbot pomůže objednat zboží, videa budou tahounem pro akvizici zákazníků a rozšířená realita bude ještě více doplňovat skutečný svět. Přečtěte si o tom, co bude podle nás následující rok trendy.

Trendy v online marketingu 2018

Rychlá cesta k pizze

Věk lidí skončil, čas chatbotů nastal... Chatboti sice začali řádit už dříve, ale teprve loni přešli do útoku. Firma může při správném využití chatbotů získat kontakt na zákazníka mnohem efektivněji než s klasickou landing page a formulářem. Můžeme se těšit na častější, rychlejší a příjemnější komunikaci s roboty. Koncem roku si to mohli vyzkoušet zákazníci brněnského bistra Amici, kdy AmiciBotu stačilo k přijetí objednávky pouze poslat správné emoji. Chatovací hra Českého rozhlasu zase lidem umožnila vyzkoušet si, jaké je to vyžít s důchodem, a připomněla i dávné časy textových her.


(zdroj: m-journal.cz a irozhlas.cz)
 

Mluvme a poslouchejme

Chatboti souvisí se strojovým učením a využitím umělé inteligence při komunikaci. Jako lidé ale píšeme stále méně a mluvené slovo opět bude nabírat na důležitosti. Konec datlování na klávesnici a nástup hlasových asistentů, jako je Apple Siri, Google Assistant a Home nebo Amazon Alexa, se např. v USA stává již běžnou záležitostí.

Vyhledávání hlasem, objednávání produktů pouhou promluvou a hlasové ovládání domácnosti bude stále běžnější. Značky začnou tohoto nového „asistenta“ využívat a budou jej více propojovat s offlinem. Je potřeba si ale uvědomit, že člověk bude vyhledávat mnohem více způsoby a ptát se přirozeněji, než když dotaz napíše do vyhledávacího pole. Firmy dostanou možnost být u zákazníka v domácnosti, zvuk bude silnou součástí brandingu a audio stimulace důležitým prvkem komunikace značek.

 

„Ať se to pořádně hejbe, prosimtě!“

Společnosti ve velkém začnou využívat hlavních výhod videa a živého vysílání – to zákazníky přivede mnohem levněji než statický obsah. Video musí být přizpůsobeno médiu, na kterém bude sdíleno. Je nesmysl spustit TV reklamu na Facebooku a video reklama z Instagramu nebude fungovat v televizi. 

Důležité bude přizpůsobit formát médiu, což v případě Facebooku znamená vkládat velké titulky přímo do videa a zajistit pochopitelnost i bez zapnutého zvuku. Samozřejmostí je pak mít vertikální nebo čtvercový formát, který se správně zobrazuje na mobilním zařízení. Nápaditě si s feedem příspěvků pohrál Netflix při promování seriálu Stranger Things.

 

O chlup lepšejší realita

Rozšířená realita je velice lákavá – spojuje reálný svět s tím digitálním a dělá jej lepším a líbivějším. Už nyní je využívána např. v rámci fotoaparátu na Instagramu, Facebooku nebo Snapchatu; vzpomeňme v tichosti na všechny, jejichž blízké postihl virus oušek, čumáčků a růžových tvářiček. Značky by měly využít toho, že technologie pro rozšířenou realitu je mimořádně dostupná, každý ji máme v kapse nebo kabelce, každodenně používáme a někdo ji ani nedá z ruky – ano, máme na mysli chytrý telefon. Na dobu, kdy budeme všichni nosit chytré brýle nebo digitální kontaktní čočky si ještě nějakou dobu počkáme.

Co si dále přečíst